بلفاروپلاستی یا درمان افتادگی پلک با لیزر: مزایا، دوران نقاهت و هزینه

چشم‌ها یکی از متحرک‌ترین اعضای صورت بوده و نقش خیلی زیادی در بیان حالات آن دارند. اما همچنان که پیر می‌شویم، شل شدن پوست و چروک‌های اطراف چشم‌ها باعث می‌شود که آن‌ها تا حدودی شادابی خود را از دست بدهند. ما با استفاده از بلفاروپلاستی با لیزر (یا جراحی لیزری پلک) می‌توانیم پف‌کردگی و افتادگی پوست دور چشم‌ هایتان را کاهش داده و آن‌ها را دوباره جوان کنیم.

افتادگی پلک‌های بالا و پف‌کردگی ناحیه زیر چشم می‌تواند اعتماد به نفسی که نسبت به ظاهرتان دارید را تا حد زیادی کاهش بدهد. به علاوه، این مشکلات باعث می‌شوند که حتی با وجود روزی هشت ساعت خواب هم همیشه خسته به نظر برسید. وقتی با دیگران روبرو می‌شوید، آن‌ها بیشتر به چشم‌هایتان نگاه می‌کنند، بنابراین این ناحیه از صورت بیش از هر جای دیگر آن به درمان‌های رفع کننده‌ی آثار پیری نیاز دارد. بلفاروپلاستی با لیزر به جوان‌سازی چهره‌تان کمک کرده و به شما همان اعتماد به نفسی که ممکن است نیاز داشته باشید را می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد بلفاروپلاستی با لیزر و رزرو وقت مشاوره در کلینیک تخصصی پوست و مو رازی به شماره ۰۲۱۴۵۳۷۹ تماس حاصل فرمایید.

 

بلفاروپلاستی با لیزر چیست؟


در بلفاروپلاستی به روش سنتی، جراح پلاستیک از یک چاقوی جراحی برای انجام عمل استفاده می‌کند، اما در روش لیزری جراحی پلک از لیزر CO2 استفاده می‌شود. همچنین، بلفاروپلاستی با لیزر به جراح کمک می‌کند تا در طول عمل، برش‌های دقیقی را ایجاد کرده و دقیقاً همان مقداری از پوست که مد نظرش هست را بردارد.

بلفاروپلاستی با لیزر چه مزایایی دارد؟


بلفاروپلاستی با لیزر به بیمار این امکان را می‌دهد که بدون قرار گرفتن تحت جراحی با چاقو، همان نتایج جراحی سنتی پلک را به دست بیاورد. از این روش می‌توان برای اهداف درمانی یا به عنوان یک عمل زیبایی استفاده کرد؛ همچنین، با کمک آن می‌توان یک سری از مشکلات پلک‌های بالا و پایین را رفع کرد، که عبارتند از:

  • افتادگی پلک‌های پایین
  • پف‌های زیر چشم
  • افتادگی پوست پلک بالا
  • چربی اضافی زیر پلک‌ها

همچنین، بعد از بلفاروپلاستی با لیزر کبودی و ورم کمتری در مقایسه با جراحی سنتی پلک به وجود می‌آید. بلفاروپلاستی با لیزر فقط به هفت تا 10 روز برای بهبودی نیاز دارد در حالی که بهبودی از عمل جراحی سنتی پلک حدود دو تا چهار هفته طول می‌کشد. به علاوه، جراحی پلک با لیزر باعث ایجاد اِسکار (جای زخم) نمی‌شود، در حالیکه استفاده از روش بلفاروپلاستی سنتی اسکار به جا می‌گذارد.

آیا جراحی پلک با لیزر برای من مناسب است؟


 بیمار، می‌بایست قبل از جراحی پلک با لیزر با جراح ملاقات کند. جراح در مورد عمل بلفاروپلاستی با لیزر با بیمار صحبت می‌کند و از او یک ارزیابی به عمل می‌آورد تا مشخص شود که شرایط لازم برای انجام درمان را دارد یا خیر. اگر جراح به این نتیجه برسد که بیمار کاندیدای مناسبی برای جراحی لیفت پلک با لیزر است، با توجه به شرایطش برای او یک برنامه درمانی طراحی می‌کند.

بلفاروپلاستی با لیزر چه ریسک‌هایی دارد؟


ریسک‌های بلفاروپلاستی با لیزر عبارتند از:

  • سوزش چشم
  • خونریزی
  • تغییر رنگ پوست
  • آسیب‌دیدگی عضلات چشم
  • تاری دید
  • کاهش بینایی
  • مشکل در باز و بسته کردن چشم

بلفاروپلاستی با لیزر تنها زمانی توصیه می‌شود که برای بیمار ایمن و بی‌خطر تشخیص داده شود. اگر جراح به این نتیجه برسد که جراحی پلک با لیزر ریسک خیلی زیادی برای بیمار دارد، سایر گزینه‌های موجود برای اصلاح ظاهر چشم بررسی خواهند شد.

نحوه انجام عمل


نحوه انجام عمل

جراحی بلفاروپلاستی لیزری یک روش جدید برای بهبود ظاهر پلک‌ها است که از تکنیک‌های سنتی جراحی متفاوت است. این روش به جای برش‌های قابل رؤیت، از یک پرتو لیزری برای ایجاد برش‌های کوچک استفاده می‌کند، گاهی این برش‌ها از داخل پلک ایجاد می‌شوند. با این روش، پوست اضافی حذف می‌شود و رگ‌های خونی سوزانده می‌شوند که باعث کاهش کبودی، خونریزی و ورم می‌شود و دوره بهبودی سریع‌تری دارد. همچنین، این روش می‌تواند با عمل جوان‌سازی لیزری پوست، چروک‌های ناشی از آفتابِ اطراف چشم را هم برطرف کند و ظاهر آن نواحی را بهبود ببخشد.

این عمل جراحی حدوداً یک تا یک و نیم ساعت طول می‌کشد و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. بلافاصله بعد از جراحی، می‌توانید به خانه بروید. بعد از جراحی، ممکن است به مدت چند روز پف و ورم در ناحیه پلک‌های پایین داشته باشید. بعد از حدود 10 روز، بخیه‌ها برداشته می‌شوند و اسکارهای به جا مانده بسیار ظریف بوده و در چین طبیعی پلک بالایی مخفی می‌شوند. به طور کلی، هیچ جای زخمی از جراحی برای پلک پایین باقی نمی‌ماند.

جراحی بلفاروپلاستی لیزری یک روش موثر برای بهبود ظاهر پلک‌ها و اطراف چشم‌هاست که به دلیل کاهش خطرات و عوارض ناشی از جراحی سنتی، به عنوان یک گزینه جذاب مطرح می‌شود.

بلفاروپلاستی پلک بالا با لیزر

افتادگی پوست اطراف پلک بالایتان می‌تواند دید جانبی شما را مختل کرده، و بخش‌های بالایی و بیرونی میدان دیدتان را کاهش بدهد. متخصص پوست می‌تواند با انجام یک عمل بلفاروپلاستی لیزری پلک بالا، شدت این مشکلات را کاهش داده یا آن‌ها را کاملاً برطرف کند و در همان حال باعث شود که ظاهر پلک‌هایتان جوان‌تر و شاداب‌تر شود. در بلفاروپلاستی لیزری پلک بالا، با استفاده از لیزر CO2 رگ‌های خونی بسته می‌شوند. بستن رگ‌های خونی به این شکل می‌تواند باعث کاهش خونریزی، کبودی و ورم شود.

بلفاروپلاستی پلک پایین با لیزر

هنگامی که سن ما بالا می‌رود، پوست پلک‌های پایینمان شروع به شل شدن و پایین آمدن می‌کند. این باعث می‌شود پلک‌های پایین خیلی خسته به نظر برسند. برای بهبود این علائم پیری، بلفاروپلاستی لیزری پلک پایین در ترکیب با عمل جوان‌سازی پوست با لیزر فرکشنال می‌تواند موثر باشد.

در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین، با ایجاد یک سری برش‌های کوچک، درست زیر خط مژه، یا یک برش لیزری در داخل پلک، پوست اضافی حذف می‌شود. تکنیک جراحی از طریق ملتحمه (داخل پلک) این امکان را فراهم می‌کند که جراح بدون نیاز به ایجاد برش‌های قابل رؤیت، پلک‌ها را درمان کند. این تکنیک، باعث می‌شود بیمار زودتر بهبود یابد و پزشک بتواند برای کار کردن بروی پلک‌ها دستانش را بازتر نگه دارد. همچنین، نگرانی کمتری از بابت کبودی و ورم در ناحیه درمان خواهد داشت.

بهبودی از این عمل چگونه است؟


بعد از جراحی، دردتان ناچیز خواهد بود. از آنجا که لیزر رگ‌های خونی و انتهای عصب‌ها را می‌بندد، قاعدتاً بعد از عمل ناراحتی یا کبودی خیلی کمتری را باید تجربه کنید. معمولاً تا چند روز بعد از جراحی پلک‌ها پف و ورم خواهند داشت. استفاده از کمپرس‌های سرد در طول 48 ساعت اول بعد از عمل به کاهش ورم کمک می‌کند. بعد از 7 تا 10 روز بخیه‌های ظریف به جا مانده از عمل برداشته می‌شوند.

همچنین، خواهید توانست بعد از فقط 3 تا 7 روز فعالیت‌های عادی‌تان را از سر بگیرد. اسکارهای به جا مانده خیلی ظریف بوده و در چین طبیعی پلک بالایی‌تان مخفی می‌شود. در خیلی از جراحی‌ها پلک پایین هم هیچگونه جای زخمی باقی نمی‌ماند (چراکه برش‌ها از داخل پلک زده می‌شوند).

بلفاروپلاستی با لیزر چه نتایجی دارد؟


بلفاروپلاستی با لیزربلفاروپلاستی با لیزر باعث می‌شود چشم‌ها جوان‌تر و شاداب‌تر شوند و چهره ظاهری متعادل‌تر و طبیعی‌تر پیدا کند. نتایج روش لیزری عملاً هیچ تفاوتی با نتایج روش سنتی جراحی پلک ندارند.

کدام یک بهتر است: بلفاروپلاستی لیزری یا سنتی؟


هدف از روش‌های مختلف بلفاروپلاستی، کمک به بیماران برای داشتن چهره‌ای جوان‌تر با حداقل یا بدون هیچگونه ریسکی است. در برخی موارد، بلفاروپلاستی با استفاده از لیزر بهترین گزینه برای دستیابی به این هدف است، در حالی که در موارد دیگر، بلفاروپلاستی سنتی ممکن است برای بیماران مزایای بیشتری داشته باشد. برای انتخاب بهترین روش بلفاروپلاستی، بیمار باید با یک جراح مشورت کند. این اقدام به جراح این امکان را می‌دهد تا از وضعیت سلامت بیمار مطلع شود، یک ارزیابی جامع از چشم‌ها و سایر بخش‌های صورت بیمار انجام دهد و تاریخچه و سوابق پزشکی او را بررسی کند. همچنین، جراح می‌تواند مشخص کند که بیمار شرایط لازم برای کدام گزینه را دارد: بلفاروپلاستی لیزری، سنتی یا هر دو. علاوه بر این، جراح می‌تواند تعیین کند که آیا بیمار به سایر روش‌های جوان‌سازی چهره نیاز دارد یا خیر.

هزینه بلفاروپلاستی با لیزر چقدر است؟


هزینه بلفاروپلاستی به دو عامل بستگی دارد؛ یکی شدت افتادگی پلک و دوم اینکه آیا بیمار می‌خواهد بعد از جراحی تحت عمل جوان‌سازی با لیزر قرار بگیرد یا خیر. البته، عامل مهم در تصمیم‌گیری برای انجام عمل، باید صلاحیت پزشکی باشد که جراحی را انجام می‌دهد.

 

 

پرسش‌های متداول


نتیجه بلفاروپلاستی با لیزر چقدر دوام دارد؟

مدت دوام نتیجه این عمل، برای هر بیمار متفاوت است؛ با این حال، معمولاً نتیجه جراحی پلک بالا 5 تا 7 سال دوام داشته و نتیجه عمل پلک پایین هم عملاً دائمی است.

چه موقع می‌توانم نتیجه بلفاروپلاستی با لیزر را ببینم؟

معمولاً، بعد از 10 روز نتیجه نهایی جراحی لیزری پلک شروع به ظاهر شدن می‌کند.

در جراحی پلک، از چه لیزری استفاده می‌شود؟

در جراحی لیزری پلک از لیزر CO2 استفاده می‌شود. این نوع لیزر به پزشک کمک می‌کند تا برش‌های دقیقی ایجاد کرده و مقدار دقیق بافتی که باید برداشته شود را تعیین کند

آخرین مقالات

مشاوره رایگان شبانه روزی