عمل جراحی زیبایی بینی گوشتی

binigooshti

بینی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های صورت است که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند. این عضو در مرکز صورت قرار گرفته و هماهنگی آن با سایر قسمت‌های صورت می‌تواند تأثیر زیادی بر روی ظاهر کلی صورت داشته باشد. اگر این هماهنگی و تقارن وجود نداشته باشد، ممکن است باعث پیری و ناهنجاری در چهره شود. در حالت بهتر، بینی نباید به گونه‌ای باشد که توجه افراد را از چشم‌ها و لب‌ها منحرف کند، بلکه باید به زیبایی صورت کمک کند و در تناسب با سایر ویژگی‌های صورت باشد.

کیفیت و ضخامت پوست نیز از عوامل مهم در نتیجه نهایی عمل جراحی بینی (رینوپلاستی) است و پیش‌بینی آن یکی از چالش‌های بزرگ این عمل است. رینوپلاستی گوشتی می‌تواند به گونه‌ای موفق باشد که فرد پس از آن جوان‌تر و با چهره‌ای تازه‌تر ظاهر شود. گاهی ممکن است به نظر برسد که بینی فرد بیش از حد تحت عمل جراحی قرار گرفته است، اما این اتفاق معمولی نیست.

یکی از چالش‌های بزرگ برای جراح زیبایی ترمیمی، تلاش برای ترمیم بینی است که قبلاً چندین بار جراحی زیرینی داشته و بافت محدودی برای کار با آن در دسترس است.

آیا از فرم، اندازه و ظاهر بینی خود ناراضی هستید؟ اگر جواب شما مثبت است می‌توانید جهت حل این مشکل از عمل جراحی رینوپلاستی استفاده کنید. متخصصین در کلینیک زیبایی رازی بینی و نوع پوست شما را مورد ارزیابی قرار داده و مشخص می‌کنند آیا شما داوطلب مناسبی جهت انجام درمان فوق هستید یا خیر. اگر شما دارای بینی گوشتی هستید، متخصصین ما با شما جلسات مشاوره دقیقی برگزار خواهند کرد و شما را در جریان آنچه باید از عمل رینوپلاستی انتظار داشت و اینکه نتایج عمل چه خواهد بود، قرار خواهند داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص عمل جراحی بینی گوشتی یا تعیین وقت قبلی می‌توانید با شماره 02188334029 و 02188333259 تماس حاصل فرمایید.

[dopts id=”40″]

بینی گوشتی چیست؟


بینی گوشتی در سه قسمت مختلف می‌تواند بزرگ باشد. این سه قسمت شامل پل بینی، پایه آن و نوک بینی است. هر کدام از این قسمت‌ها می‌تواند مورد بررسی قرار گرفته و در یک عمل جراحی زیبایی بینی اصلاح شود. در حین عمل جراحی استخوان‌های بینی می‌تواند باریک شده، سوراخ‌های بینی کوچک شده و یا سر و نوک بینی باریک‌تر شود. این کار باعث می‌شود بینی فرم بهتر و جذاب‌تری پیدا کند. این مسئله بخصوص در بیمارانی که صورتی بیضی شکل با بینی غضروفی یا گوشتی دارند بسیار مفید بوده و باعث می‌شود حالت نامتناسب چهره تصحیح شده و شخص چهره‌ای هماهنگ‌تر و جذاب‌تر داشته باشد.

چگونه پوست ضخیم بر عمل بینی گوشتی تأثیر می‌گذارد؟


بینی از پوست، غضروف و استخوان تشکیل شده است. غضروف و استخوان اسکلت ساختار بینی را تشکیل می‌دهند و فرم و حالت بینی را تعیین می‌کنند. پوست مانند نوعی پوشش برای این ساختار عمل می‌کند که بر روی انحناهای بینی کشیده می‌شود. هنگامی‌که این پوشش ضخیم‌تر باشد، دیدن ساختار زیر آن سخت‌تر است. به همین دلیل، در بینی‌هایی که پوست ضخیمی دارند تشخیص حدود مشکل‌تر بوده و کار جراحان جهت بهبود فرم آن‌ها در جراحی بینی گوشتی ، سخت‌تر می‌باشد. معمولاً جهت اصلاح ساختار بینی و محدوده آن از پیوند غضروف استفاده می‌شود. این روش می‌تواند باعث مخفی کردن برخی از نقص‌های کوچک بینی نیز شود.

بینی‌های استخوانی و گوشتی چه خصوصیاتی دارند؟


بعد از جراحی بینی، انتظار می‌رود که بینی به سرعت کوچک شود، به خصوص در بینی‌های باریک‌تر. با این حال، این روش دارای مزایا و معایبی است. در پوست‌های نازک، تصحیح بیشتری امکان‌پذیر است، اما هر گونه ناهماهنگی در آن به راحتی قابل مشاهده است. همچنین، در بینی‌های ضخیم، نقص‌های کوچک مخفی می‌شوند، اما دسترسی به فرم دلخواه بینی بسیار دشوار است.

بیشترین مشکل در جراحی بینی گوشتی، کوچک‌کردن بینی به میزان قابل توجهی است. بینی‌های گوشتی به سرعت و به اندازه دلخواه کوچک نمی‌شوند. پس از عمل، بافت‌های جای زخم فضای بین استخوان‌های بینی و پوست را پر می‌کنند، که ممکن است باعث شود بینی با اندازه کوچک‌تر ولی فرمی بی‌نظم و بدون حامی شود.

به طور کلی، برای انتخاب بهترین روش جراحی بینی، باید با پزشک خود مشورت کنید و برای تصمیم‌گیری درباره روش مناسب، از نظرات و تجربیات او استفاده کنید.

روش‌های جراحی بینی گوشتی


binigooshti5

به منظور بالا بردن احتمال رسیدن به نتایج مورد انتظار در افرادی که دارای بینی گوشتی هستند روش‌های جراحی مخصوصی به کار گرفته می‌شود.

  • پیوند در پل بینی و نوک آن: جهت رسیدن به حدود دلخواه، ممکن است متخصص از پیوند غضروف در نوک بینی و یا پل آن استفاده نماید.
  • کاهش چربی در بافت نرم پوشش بینی: کاهش دقیق و محتاطانه بافت‌های چربی بینی بخصوص در قسمت نوک بینی باعث می‌شود بینی کوچک‌تر به نظر برسد. چنانچه جراح فاصله قابل توجهی بین پوست و ساختار بینی بر جای بگذارد ممکن این فاصله با بافت‌های جای زخم پر شود. در این صورت فرم بینی نامنظم شده و نتیجه نهایی ناخوش آیند خواهد شد.
  • نگهداری از ساختار بینی: بینی‌های گوشتی به حمایت‌کننده ساختاری بیشتری نیاز دارند؛ بنابراین بسیار حائز اهمیت است که بین فرم‌دهی مجدد بینی با نگهداری ساختاری بینی تعادل ایجاد شود. یک اسکلت‌بندی قوی شانس داشتن انحناهای مناسب سطح بینی را هنگامی‌که پوست بر روی محل اصلی خود کشیده می‌شود، بالا می‌برد.

جراحی بسته بینی گوشتی

binigooshti6جراحی بسته بینی که به آن جراحی بینی اندونوزال نیز گفته می‌شود، کمترین میزان شکاف و بریدگی را در سطح بیرونی بینی شامل می‌شود. این عمل به طور عمده توسط شکاف‌هایی که در داخل بینی ایجاد می‌شود، انجام می‌گردد. در این حالت شکاف‌ها از بیرون بینی دیده نمی‌شوند. جراح عمل را از زیر پوست در بالای پل بینی انجام می‌دهد. تمامی روند عمل بدون دیدن ساختار بینی و مجرای بینی انجام می‌شود.

جراحی باز  بینی

binigooshti7

جراحی باز بینی، یا جراحی بینی خارجی، روشی مخالف با جراحی بسته بینی است که در آن از شکاف‌های خارجی برای جراحی استفاده می‌شود. در این روش، یک شکاف transcolumellar در عرض پل بینی ایجاد می‌شود که شکاف‌های راست و چپ را در عرض تیغه بینی به هم متصل می‌کند. سپس پوست بینی به سمت عقب و بالا تا زده می‌شود و دسترسی کامل به استخوان‌بندی و مجاری بینی فراهم می‌شود.

بهبودی


متأسفانه، یکی از عوارض جراحی بینی گوشتی، زمان بهبودی پس از عمل است. در حالی‌که زمان اولیه جراحی تقریباً یکسان است و بیماران بعد از چند روز می‌توانند به محل کار خود بازگردند، اما عوارض جراحی بینی گوشتی ازجمله تورم بیشتر از جراحی بینی‌های غیر گوشتی است. در بیشتر بیماران تورم بینی تا یک سال دیده می‌شود ولی در بیماران با بینی‌های گوشتی این تورم تا 18 ماه پس از عمل نیز دیده می‌شود. به همین دلیل، بیماران با بینی گوشتی باید برای دیدن نتیجه نهایی عمل بینی گوشتی بیشتر از سایر بیماران منتظر بمانند و با تغییراتی که در طول این زمان برای بینی اتفاق می‌افتد تا به فرم نهایی برسد، مدارا کنند.

هزینه


هزینه جراحی بینی گوشتی به میزان درمانی که برای فرم‌دهی بینی انجام می‌شود، نوع شکاف‌های ایجاد شده جهت اصلاح بینی و هزینه جراح بستگی دارد.

آخرین مقالات

مشاوره رایگان شبانه روزی