لاغری، کوچک و آب کردن و سوزاندن چربی شکم و پهلو: روش‌ها و مزایا

لاغری1

مهم نیست که چقدر در رژیم غذایی و انجام ورزش برای کاهش چربی سرسخت باشید، اغلب قسمت‌هایی مانند رحم و شکم وجود دارد که چربی‌های آن‌ها از بین نمی‌رود. روش‌های بسیاری برای مقابله با این ذخایر چربی‌ پایدار وجود دارد، از جمله لیپوساکشن، ابدومینوپلاستی یا سایر روش‌های غیر‌تهاجمی. بسیاری از جراحان زیبایی، روش‌های ساده کاهش چربی شکمی را ارائه می‌دهند که می‌توانند به شما در رسیدن به شکم صاف کمک کرده و برای همیشه از شر چربی شکم خلاص شوید.

هرچند چربی تقریبا در تمام قسمت‌های بدن وجود دارد، اما چربی قسمت میانی بدن سخت‌ترین نوع چربی بوده ومقاومت بیشتری نسبت به ورزش‌های چربی‌سوز موضعی دارد. متخصصین ما در کلیینیک زیبایی رازی روش‌های موثر جراحی و غیر‌جراحی را برای کمک به شما در زمینه این ذخایر چربی پایدار ارائه می‌دهند. این روش‌ها شامل ابدومینوپلاستی، لیپوساکشن، لیزر لیپوساکشن، لیزر لیپولیز، آر اف (رادیو فرکانسی)، کرایولیپولیز، لیپوماساژ (ال پی جی) است.

به منظور دریافت مشاوره در مورد تکنیک‌های لاغری در ناحیه پهلو و شکم و رزرو نوبت در کلینیک تخصصی رازی می‌توانید با شماره‌های 02188334029 – 02188333259 تماس حاصل فرمایید.

درمان


لاغری6لیپوساکشن

از نظر سنتی، موثرترین راه برای کاهش چربی در یک قسمت مورد نظر مانند شکم و پهلوها، انجام لیپوساکشن سنتی است. لیپوساکشن سنتی شامل استفاده از یک لوله به نام کانولا است، که به پمپ مکش قدرتمندی متصل است. جراح ابتدا کانولا را از طریق یک برش کوچک وارد کرده، سپس آن را تنظیم کرده manipulated و سپس مایع مخصوصی برای شکستن و از بین بردن چربی تزریق می‌کند.

لاغری7

لیپوساکشن (Tumescent)

لاغری8

متد لیپوساکشن Tumescent، یکی از موثرترین و ایمن‌ترین روش‌های لیپوساکشن موجود است. در این روش، یک محلول مخصوص به نام Tumescent به چربی‌های مورد نظر تزریق می‌شود. این محلول باعث برجستگی و سفتی چربی‌ها می‌شود و جراح می‌تواند با راحتی بیشتری چربی‌ها را تخلیه کند.

استفاده از میکروکانولاها با قطر کمتر از 3 میلی‌متر و چند برش کوچک، بی‌عیب‌ترین روش لیپوساکشن است. با این روش، هیچ زخمی از خود به جا نمی‌ماند. پس از انجام این روش، استفاده از یک شکم بند الاستیسیته یا باند فشرده‌ساز، به شما کمک می‌کند تا بهترین نتیجه را بدست آورید. این شکم بند‌ها به کاهش تورم و کبودی کمک می‌کنند و باید چندین هفته پس از عمل نیز بطور مداوم از آنها استفاده کرد.

در بیشتر موارد لیپوساکشن، افراد می‌توانند در عرض چند روز به کار خود بازگردند و در طول دو هفته بعد به فعالیت‌های روزمره خود برگردند، به‌شرطی که عمل به‌صورت سرپایی انجام شود.

لیپوساکشن لیزریلاغری9

لیپوساکشن لیزری، یک روش لیپوساکشن جدید است که قبل از بین بردن چربی‌ها، سلول‌های چربی را با یک کانولای بسیار کوچک که در روش‌های سنتی لیپوساکشن استفاده می‌شد، ذوب می‌کند. ابتدا، داروی بیهوشی تزریق می شود تا محل را بیحس کرده و چربی را tumesca بین ببرد و میکروکانولا که با فیبر لیزری درجه‌بندی شده‌ی پزشکی درجه‌بندی شده در محل مورد نظر قرار داده می‌شود. سپس، جراح ذوب کردن سلول‌های چربی با لیزر را آغاز کرده، و آنها را به قطهات کوچک‌تر تقسیم می‌کند تا میکرو کانولا راحت‌تر بتواند آنها را کنترل کند. در نهایت، جراح از میکرو کانولا برای تخلیه‌ی سلول‌های شکسته شده چربی استفاده می‌کند و در نتیجه معده فرد طبیعی‌تر و کوچک‌تر می‌شود. به طور کلی، این روش کمتر تهاجمی بوده و نتایجی دارد که شما با لیپوساکشن سنتی هرگز به آنها نخواهید رسید.

ابدومینوپلاستیلاغری10

در جراحی ابدومینوپلاستی، پوست اضافی و چربی از دیوار شکم بین قسمت شرمگاهی و ناف برداشته می‌شود و بند ناف در جای خود باقی می‌ماند. سپس پوست دیواره شکم از ناف به سمت پایین کشیده و در نهایت در قسمت شرمگاهی بخیه زده می‌شود. این عمل باعث ایجاد یک زخم بزرگ و منحنی شکل در قسمت پایین دیواره شکم و هم سطح موهای شکم می‌شود. همچنین یک زخم در اطراف ناف نیز ایجاد می‌شود. افتادگی‌های عضلات دیواره شکم یا فتق نیز همزمان با این عمل جراحی درمان می‌شوند.

در مینی ابدومینوپلاستی، پوست اضافی زیر بند ناف برداشته می‌شود و یک زخم کوچک در ناحیه موهای شکم باقی می‌ماند. در این روش، ناف آسیبی نمی‌بیند اما معمولاً لیپوساکشن نیز همزمان با این عمل جراحی انجام می‌شود تا ضخامت چربی و هرگونه شل شدگی یا بیرون زدگی در دیواره شکم کاهش یابد.

در ابدومینوپلاستی گسترده، علاوه بر پوست اضافی و چربی دیوار شکم، پوست و چربی کمر و پشت نیز برداشته می‌شود. در این روش، زخم‌ها از پهلوها شروع شده و تا پایین کمر ادامه می‌یابد.

لاغری12

ابدومینوپلاستی گسترده، زخم ها از پهلوها شروع شده و تا پایین کمر ادامه خواهند داشت.

لیپولیزیکلاغری13

در این روش، فسفاتیدیل کولین (PPT) و سدیم دی ‌اکسی ‌کولات به داخل پوست و یا بافت چربی زیر پوست تزریق می‌شود تا سلول‌های چربی را حل کند. برخی از درمان‌ها حاوی ویتامین‌هایی نیز در محلول تزریقی هستند. این محلول‌ها رسوبات چربی را حل کرده و سپس چربی توسط بدن دفع می‌شود. PPT به منظور جلوگیری و درمان انسداد رگ‌های خونی از طریق ذرات چربی (آمبولیسم چربی) و به عنوان محافظ کبدی، از طریق تزریق داخل وریدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این درمان باعث می‌شود چربی قسمت‌های خاصی از بدن، جدا شده و سپس با سوخت و ساز بدن جذب شوند. تعداد دفعات درمان‌ها از فرد به فرد متفاوت است، و بستگی به نوع چربی، محل چربی در بدن و اندازه بدن دارد. به طور کلی، برای تکمیل درمان، ممکن است به دو تا چهار جلسه با فاصله‌ زمانی دو ماه نیاز باشد.

آر اف یا رادیو فرکانسیلاغری14

در روش RF، یا رادیوفرکانسی، از انرژی الکترومغناطیسی برای تأثیر بر لایه‌های چربی زیر پوستی و تولید گرما برای تجزیه چربی استفاده می‌شود. این گرما باعث تحریک کلاژن می‌شود و همچنین باعث افزایش گردش خون و محکم شدن پوست می‌شود. پس از درمان، چربی‌ها کاهش می‌یابند و پوست شکم در ناحیه شکمی سفت‌تر می‌شود. در طول درمان، بیمار احساس گرمای شدید می‌کند که با خنک شدن پوست که هیچ دردی برای بیمار ندارد، تسکین می‌یابد. بسته به اهداف هر بیمار، ممکن است به دو تا سه جلسه درمان در طول دو تا سه هفته نیاز باشد.

کرایولیپولیز

در روش کرایولیپولیز، اپلیکاتوری غیرتهاجمی و خنک کننده‌ای به محل درمان، به ویژه چربی‌های زیرین مورد نظر، اعمال می‌شود. پوست سطحی و بافت‌های اطراف آن تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند. چربی به یک هندپیس که بین دو صفحه فلزی قرار دارد کشیده شده و سلول‌های چربی در معرض سردی شدید قرار می‌گیرند. این فرآیند باعث برداشت طبیعی چربی می‌شود و ضخامت لایه چربی به تدریج کاهش می‌یابد. سلول‌های چربی زمانی که تحت درمان بصورت بلور (یخ زده) درآمده، می‌میرند و به طور طبیعی از بدن حذف می‌شوند. نتیجه حاصل نشان‌دهنده‌ی کاهش قابل توجه و قابل اندازه‌گیری چربی در محل درمان است. بیماران معمولاً در مدت سه هفته، متوجه کاهش 20 تا 25 درصدی میزان چربی در محل درمان می‌شوند. نتایج چشمگیرتر معمولاً 1-3 ماه پس از درمان مشاهده می‌شود.

لیپوماساژ (LPG) لاغری16

لیپوماساژ یک روش مکانیکی است که ترکیبی از مکش تنظیم شده و دو غلطک است که پوست را به طور متقارن و ریتمیک باز و بسته می‌کند. با کاهش چسبندگی در عمیق ترین لایه چربی، جریان خون افزایش می‌یابد، در نتیجه اجازه می‌دهد که ضایعات متابولیک از طریق روش‌های طبیعی فیزیولوژیکی در بدن عبور کنند. همزمان، بافت‌هایی که پوست را به عضله متصل می‌کنند، در حالت کشیده قرار دارند. با درمان‌های مکرر، سلول‌های چربی کوچک شده و تغییر شکل می‌دهند. پس از اولین استفاده از این روش، نتایج را احساس خواهید کرد. حجم و تراکم محل درمان کمتر شده و پوست نرم‌تر و صاف‌تر می‌شود. یک جلسه درمان حدود 35 تا 45 دقیقه طول می‌کشد، پس از 6 جلسه نتایج شدت بیشتری می‌یابد.

آخرین مقالات

مشاوره رایگان شبانه روزی