لاغری موضعی با دستگاه کویتیشن: عوارض و هزینه

j1

اولتراسوند کویتیشن که تحت عنوان لیپوساکشن اولتراسوند نیز شناخته می‌شود یک روش غیر جراحی حذف چربی است. برخلاف جراحی شکم یا لیپوساکشن، در اولتراسوند کویتیشن نیازی به بیهوشی، جراحی و استفاده از چاقو نمی‌باشد. این درمان به جای اینکه روشی برای کاهش وزن یا درمانی برای چاقی باشد، یک روش زیبایی تغییر شکل و تراش دادن بدن است. روش کویتیشن می‌تواند به کاهش نواحی داری چربی‌های سرسخت مانند پهلوها که واکنشی به ورزش مداوم و رژیم غذایی نشان نمی‌دهند، کمک کند. این درمان بسیار محبوب بوده و به سرعت تبدیل به یکی از مورد تقاضاترین عمل‌های زیبایی شده است.

چه به دنبال کاهش چند سانتی‌متر از دور کمر خود و یا کاهش اندازه‌ی باسن و ران‌های خود هستید، ما با استفاده از درمان اولتراسوند کویتیشن می‌توانیم شکل بدن شما را بهبود دهیم. متخصصین در کلینیک زیبایی رازی از اولتراسوند کویتیشن جهت اصلاح خطوط بدن، خوش تراش کردن بدن و بهبود ظاهر شما استفاده می‌کنند. این درمان بدون آسیب رساندن به سلول‌های دیگر بدن، کاملاً بی‌خطر و موثر است. برای دریافت مشاوره در مورد شیوه تناسب اندام اولتراسوند کویتیشن و رزرو نوبت در کلینیک زیبایی رازی می‌توانید با شماره‌ های 02188334029 و  02188333259 تماس حاصل فرمایید.

[dopts id=”23″]

اولتراسوند کویتیشن چیست؟


تکنولوژی علمی پزشکی اولتراسوند بر اساس نوآوری‌های پزشکی است که از امواج فراصوتی جهت تخریب گزینشی سلول‌های چربی بدون اثر گذاشتن بر اندام‌ها و سلول‌های مجاور استفاده می‌شود. بلافاصله پس از درمان، بدن سلول‌های چربی از بین رفته را عمدتاً از طریق کبد دفع می‌کند. این روش راحت و بدون درد است، عوارض جانبی قابل توجهی ندارد و نیازی به بیهوشی یا استفاده از آرام‌بخش نمی‌باشد.

چگونگی حذف چربی توسط اولتراسوند کویتیشن


j5

لرزش تناوبی مثبت و منفی امواج صوتی، با فشار زیادی بر روی غشای سلول‌های چربی اثر می‌گذارد. این فشار باعث تخریب غشا می‌شود و مایعات داخلی سلول‌ها خارج می‌شوند. این فرایند منجر به تجزیه چربی به شکل تری‌گلیسیرید در فضای بین‌سلولی می‌شود. سپس این تری‌گلیسیریدها به صورت آنزیمی به گلیسرول و اسیدهای چرب آزاد تبدیل می‌شوند.

گلیسرول به عنوان منبع انرژی توسط سیستم گردش خون جذب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما اسیدهای چرب آزاد به کبد منتقل شده و مانند اسیدهای چرب دیگری که از مواد غذایی فراوری می‌شوند، پردازش می‌شوند.

این فرایند منجر به نابودی بخشی از سلول‌های چربی و کاهش آنها می‌شود، که باعث بهبود متابولیسم چربی در بدن می‌شود. همچنین، این امر منجر به کاهش فضای مورد نیاز برای ذخیره چربی در بدن می‌شود.

مزایا


مزایای لاغری موضعی با کویتیشن عبارتند از :

  • بدون نیاز به جراحی و بیهوشی
  • عدم ایجاد ناهمواری در بدن
  • موجب خونریزی یا تورم نمی‌شود.
  • عدم عوارض جانبی قابل توجه و عدم بازگشت به حالت قبل
  • بدون درد، راحت، بدون تورم، عدم تاثیر بر کار و زندگی معمول
  • بی‌خطر، موثر، بدون تهاجم و عدم نیاز به استراحت
  • مدل‌های کویتیشن بیشتر و فرکانس انتخابی
  • کنترل انرژی دقیق و ارائه انتخاب‌های بیشتر برای درمان
  • مناسب برای تمام انواع پوست

کاربردهای اصلی


  • کاهش سلولیت
  • خوش تراش کردن و شکل دادن به بدن
  • از بین بردن چربی‌های عمقی
  • سفت کردن و جوانسازی پوست، بهبود قابلیت ارتجاعی و تون پوست
  • کاهش کلی دور کمر، شکم و باسن

نواحی قابل درمان


شایع‌ترین نواحی بدن که کویتیشن لاغری برای آن ها قابل استفاده است شامل شکم، صورت، گردن، کمر، گونه‌ها، ران‌ها، چانه، بازوها و باسن است می‌باشند. این درمان همچنین برای کاهش بافت اضافه‌ی سینه در مردان دارای اضافه وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

متقاضیان مناسب


زنان باردار یا هر شخصی که مبتلا به سرطان، بیماری قلبی، اختلال عروق کرونر، فشار خون بالا، آریتمی و ضربان نامنظم قلب است، از ضربان‌ساز قلب استفاده می‌کند یا دارای چاقی درجه دو و سه است، متقاضی مناسبی برای این درمان نمی‌باشد. در صورت داشتن هر یک از این شرایط، نباید از این درمان‌ها استفاده شود.

فرایند درمان


j6

درمان لاغری با استفاده از اولتراسوند کویتیشن، توسط متخصص انجام می‌شود که از یک وسیله دستی خاص بر روی پوست استفاده می‌کند. این وسیله امواج فراصوتی با فرکانس پایین را به پوست منتقل می‌کند و باعث ایجاد حفره در بافت‌های چربی می‌شود. در حین حرکت این دستگاه بر روی بدن، ممکن است حس گرما و ناراحتی جزئی ایجاد شود، اما دردی حاصل نمی‌شود. (گرم شدن بیش از حد این وسیله امکان ندارد. در صورتی که گرمای زیادی احساس شود، از ژل اولتراسوند بر روی پوست استفاده می‌شود تا آن را خنک نگه دارد). مدت زمان درمان بستگی به ابعاد ناحیه‌ی تحت درمان و ضخامت لایه‌ی چربی دارد، اما بیشتر جلسات بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌انجامند.

اقدامات پیش و پس از درمان


قبل از درمان لاغری با اولتراسوند کویتیشن، باید فعالیت بدنی مناسبی داشته باشید و یک رژیم غذایی سالم را رعایت کنید. در هفته‌ی پیش از درمان، بیشتر پزشکان توصیه می‌کنند که بیمار ۸ فنجان آب در روز بنوشد و از برنزه کردن پوست خود خودداری کند. رعایت این توصیه‌ها اهمیت زیادی دارد. مصرف مایعات کافی برای کمک به فراوری چربی و تری‌گلیسیریدهای اضافی که در اثر این درمان آزاد می‌شوند، ضروری است. برنزه کردن پیش از درمان ممکن است پوست را نسبت به امواج فراصوتی مورد استفاده در درمان، بیش از حد حساس کند. پس از درمان، باید مصرف مقدار کافی مایعات را ادامه دهید و بطور منظم ورزش کنید تا بدن بتواند تری‌گلیسیریدها و مواد چرب آزاد شده در حین درمان را دفع کند.

آیا اولتراسوند کویتیشن درمانی بی‌خطر است؟


متخصص یک پرسشنامه پزشکی را پر می‌کند تا مطمئن شود که انجام این درمان برای شما بی‌خطر است. این روش یک عمل بدون جراحی بوده (بدون نیاز به بیهوشی، غیر تهاجمی، بدون برش، عدم ایجاد جای زخم یا نیاز به درمان‌های پس از عمل) و امکان یک زندگی اجتماعی کامل را قبل و بعد از هر جلسه فراهم می‌کند. از آنجایی که کلینیک‌های بسیاری درمان اولتراسوند کویتیشن را با استفاده از تکنولوژی قدیمی و فرآیندهای بی‌اثر ارائه می‌کنند، بسیاری از افراد نتایج مورد انتظار را مشاهده نمی‌کنند.

نتایج درمان


بعضی از نتایج لاغری موضعی با استفاده از کویتیشن پس از یک یا دو جلسه قابل مشاهده است. هرچند مزایای آن در طول دوره‌ی درمان افزایش می‌یابد. نتایج خوش‌تراش کردن بدن ممکن است ماندگاری داشته باشد، اما این بستگی به چندین عامل دارد، از جمله ناحیه تحت درمان، ساختار بافت زمینه‌ای بیمار، سن، متابولیسم بدن، داروها و تغییرات در هورمون‌ها. با رعایت یک شیوه زندگی سالم و رژیم غذایی کم کالری و ورزش مناسب، می‌توان به حفظ نتایج کمک کرد.

عوارض جانبی احتمالی


اگرچه عوارض جانبی نادری در اثر این روش وجود دارند، اما گاهی اوقات رخ می‌دهند و معمولاً شامل قرمزی یا سوزش پوست که پس از چند ساعت برطرف می‌شود، می‌باشد. همچنین احتمال احساس افزایش انرژی نیز وجود دارد، زیرا بدن بطور طبیعی تلاش می‌کند تا مقداری از انرژی آزاد شده از چربی‌ها را استفاده کند. برخی از عوارض جانبی ناشی از لاغری با اولتراسوند کویتیشن شامل افزایش تشنگی، سردرد جزئی چند ساعت پس از درمان، کاهش اشتها و ظرفیت خوردن، و درد فیزیکی جزئی می‌باشد.

هزینه


با مقایسه با روش‌های جایگزین، این درمان بسیار مقرون به صرفه است. اگر می‌خواهید چندین ناحیه از بدن را تغییر شکل دهید، هزینه‌ی درمان ممکن است بسته به تعداد نواحی تحت درمان و واکنش بیمار به اولتراسوند کویتیشن تغییر کند.

آخرین مقالات

مشاوره رایگان شبانه روزی