مزوتراپی یا : prpکدام روش درمان ریزش مو و رویش مجدد بهتر است؟

مزوتراپی یا prpکدام روش درمان ریزش مو و رویش مجدد بهتر است؟

تا همین اواخر، در سالن‌های زیبایی از لوازم و وسایل آرایشی برای حجیم سازی موهای طبیعی استفاده می‌شده است. همه‌ی محصولات مراقبتی و درمانی مو فقط برای ضخیم‌تر کردن موها استفاده می‌شد و کاری به خود پوست سر نداشتند. اما این محصولات و درمان‌ها، روش‌هایی موقتی بودند که مشکل اصلی ریزش مو را درمان نمی‌کردند، و تنها برای پنهان ساختن این موضوع مورد استفاده قرار می‌گرفتند. در سال‌های اخیر، نوآوری‌های بسیار زیادی در زمینه‌ی ترمیم مو پدید آمده است و امروزه روش‌های زیادی برای درمان ریزش مو وجود دارد.

میزان شیوع  مشکل ریزش مو بیشتر از میزان شیوع آنفولانزا است. تقریباً 60 تا 70 درصد از افراد در طول عمرشان، به نوعی دچار ریزش مو می‌شوند. خوشبختانه، با پیشرفت‌هایی که در علم و تکنولوژی صورت گرفته است، می‌توان در اکثر موارد به بازیابی و رویش مجدد موهای ریخته شده کمک کرد. محلول‌های موضعی، داروهای خوراکی  و درمان‌های جراحی مختلفی برای رفع مشکل ریزش مو و نازک شدن یا کم پشت شدن موها وجود دارد. پرطرفدارترین و پرکاربردترین درمانها در بین این روش‌ها، PRP یا روش پلاسمای غنی شده با پلاکت و مزوتراپی است که روش‌هایی بسیار مؤثر با نتایجی قابل توجه هستند.

در کلینیک دکتر جمیلی، روش‌های مختلف کاشت و درمان ریزش مو از جمله مزوتراپی و پی آر پی به عنوان بهترین و مؤثرترین روش‌ها، استفاده می‌شوند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره 02188334029 و 02188333259 تماس حاصل فرمایید.

 

 

یک مقایسه‌ی عمیق بین پی آر پی درمانی (PRP) و مزوتراپی


ماهیت خشن و پر از اسکار و زخم جراحی‌های کاشت مو که قبلاً شهرت زیادی داشتند، در ظهور روش‌هایی با دشواری کمتر و راحت‌تر نقش مؤثری داشته است، این روش‌ها دقیقاً همان چیزی هستند که مشتری‌های بالقوه به دنبال آن بودند و به آن نیاز داشتند. برای کسانی که فقط دچار کم‌پشتی مو یا ریزش نسبی مو بودن، به درمانهای کم تهاجمی نیاز بود که بتوانند در زمان کوتاهی به نتایج مطلوبی برسند. در این برهه‌ی زمان بود که روش‌های PRP  و مزوتراپی به روی کار آمدند تا اثرات طولانی مدتی را یا به تنهایی یا همراه با تکنیک‌های دیگر حاصل کنند.

روش PRP چیست؟


روش PRP چیست؟

یکی از مؤثرترین و متهورانه‌ترین درمان‌هایی که امروزه وجود دارد، درمان به روش PRP است که در طی آن خون بیمار را از برخی قسمت‌های مناسب بدن او می‌گیرند و سپس آن را مجدداً به بخشی از پوست سر تزریق می‌کنند تا به فرایند ترمیم مو کمک کند. این درمان، بسیار بی‌خطر است زیرا احتمال هرگونه پس زدن درمان یا واکنش‌هایی از طرف بدن را (مانند عفونت) به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد. یکی از جنبه‌های امیدبخش روش پی آر پی این است که برای حاصل کردن بهترین تأثیر ممکن از روند درمان، می‌توان آن را با جراحی کاشت مو یا روش غیر جراحی مزوتراپی ترکیب کرد.

 ویژگی‌ها و مشخصات درمان PRP

PRP ویژگی‌ها و مشخصات درمان

در روش PRP، چندین تزریق از محلول پلاسمای رقیق شده با پلاکت انجام می‌شود. این تزریق‌ها می‌توانند در هر لایه‌ای از پوست برای درمان ریزش مو انجام شوند. این روش ارزان‌تر و زمان‌برتر از مزوتراپی است و ممکن است فقط یک جلسه برای دستیابی به نتایج مطلوب و مورد انتظار بیمار کافی باشد. PRP می‌تواند همه‌ی نوع مشکلات ریزش مویی را از جمله طاسی الگوی مردانه، طاسی الگوی زنانه، هیپوتریکوزیس، طاسی سکه‌ای، و ریزش موی متابولیک را درمان کند. این روش از خون بیمار گرفته می‌شود که باعث می‌شود تا درمان PRP نسبت به روش مزوتراپی بی‌خطرتر باشد. همچنین، به دلیل خاصیت تسریع‌کننده‌ی PRP در فرایند بهبودی، می‌توان از این روش برای تقویت و تسریع فرایند بهبودی بعد از عمل کاشت مو استفاده کرد. زخم‌های ایجاد شده در این روش تقریباً در طی 3 تا 6 ماه بهبود می‌یابند و خطر ریزش موی شوکی در این روش بسیار پایین است.

مزوتراپی چیست؟


مزوتراپی چیست؟

در روش مزوتراپی، چندین تزریق بسیار کوچک در لایه‌ی میانی یا درمال (dermal) پوست انجام می‌گیرد. این تزریق‌ها حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، کلاژن، اسیدها و آنزیم‌ها می‌باشند. این روش به تقویت متابولیسم سلولی کمک کرده و همچنین به تقویت جریان خون در نواحی اطراف (بخش‌های تزریق شده) کمک می‌کند. حال نگاهی به تفاوت بین درمان با روش پی آر پی و روش مزوتراپی می‌اندازیم که ببینیم کدام‌یک برای درمان ریزش مو بهتر و مؤثرتر است.

ویژگی‌ها و مشخصات درمان مزوتراپی

ویژگی‌ها و مشخصات درمان مزوتراپی

در روش مزوتراپی، چندین تزریق در پوست بیمار انجام می‌شود که این تزریق‌ها حاوی اسید هیالورونیک و ترکیبی از آنزیم‌ها و مواد مغذی هستند. این تزریق‌ها محلول‌هایی حاوی ترکیبات مخصوصی از داروهای داروخانه‌ای و داروهای هومیوپاتی، مواد معدنی، ویتامین‌ها، عصاره‌ی گیاهان و آنزیم‌ها هستند که در پوست سر تزریق می‌شوند. روش مزوتراپی را تنها می‌توان در لایه‌ی میانی پوست (مزودرم) به کار برد و نمی‌توان همراه با دیگر روش‌های کاشت مو انجام داد.

مزوتراپی در مقایسه با روش پی آر پی گران‌تر است و زمان بیشتری برای انجام آن لازم است. همچنین، این تنها می‌تواند طاسی سکه‌ای را درمان کند و برخی بیماران ممکن است برای رسیدن به نتایج مطلوب و موردنظر، به بیش از یک جلسه نیاز داشته باشند. فرایند تسکین و بهبودی بعد از این روش به کندی صورت می‌گیرد و خطر ریزش موی شوکی (ریزش موقت مو) در مزوتراپی بیشتر است.

امروزه گرایش به استفاده از دارو و درمان‌های کوتاه مدت دیگر پایان یافته است. افراد دیگر تمایلی به استفاده از دارو و درمان‌های کوتاه‌مدتی برای رفع مشکل ریزش موی خود ندارند. اگر دچار مشکل ریزش مو هستید، باید به دنبال یک روش دائمی‌تر بگردید. این امر به این خاطر است که داروها و درمان‌های کوتاه مدت دیگر ممکن است خطرات مختلفی را از جمله عوارض، آلرژی، خارش، زخم و جای زخم، التهاب، درد و تحریک پذیری و غیره در پی داشته باشند.

 

 

تفاوت بین روش پی آر پی و روش مزوتراپی


مزوتراپی و PRP (پلاسمای غنی شده با پلاکت) دو روش محبوب برای بازیابی موهای طبیعی و اعتماد به نفس در صدها کلینیک در سراسر جهان استفاده می‌شوند. هر دو این روش‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا موهای طبیعی و اعتماد به نفس را بازیابید. این دو روش از نظر هزینه، تعداد جلسات و زمان درمان متفاوت هستند.

در PRP، چندین تزریق از پلاسمای غنی شده با پلاکت انجام می‌شود، در حالی‌که در مزوتراپی چند سری تزریق محلول اسید هیالورونیک صورت می‌گیرد. هر دو روش می‌توانند در هر لایه‌ای از پوست تحت درمان تزریق شوند، اما مزوتراپی معمولاً در لایه‌ی میانی پوست (مزودرم) استفاده می‌شود.

هر جلسه درمان با PRP حدوداً یک ساعت زمان می‌برد و عملاً هیچ دوره نقاهتی ندارد، در حالی‌که روش مزوتراپی معمولاً در طی نیم ساعت انجام می‌گیرد و اندکی نقاهت دارد. همچنین، درمان با PRP هزینه‌ی بیشتری نسبت به مزوتراپی دارد. همچنین، درمان با PRP به 7 تا 10 جلسه نیاز دارد، درحالی‌که درمان با مزوتراپی به حدود 5 تا 6 جلسه نیاز دارد.

با توجه به اینکه هر دوی این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند، مهم است که با یک تیم پزشکی کارآمد و با دانش کافی مشورت کنید تا بهترین و مؤثرترین پکیج مرتبط با وضعیت شما را انتخاب کنید. بدون شک، هر دوی این روش‌ها می‌توانند ترس همیشگی شما در مورد ریختن موهایتان را کاملاً از بین ببرند و ظاهر موهایتان را به کلی تغییر دهند.

برای راهنمایی بهتر، نزد یک متخصص بروید؟


برای راهنمایی بهتر، نزد یک متخصص بروید؟

قبل از اقدام برای هر درمانی جهتی رفع ریزش مو، بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا پوست سرتان را معاینه و ارزیابی کند. او پوست سر و موهایتان را کاملاً بررسی کرده و سپس طبق وضعیت ریزش مو و نوع آن، گزینه‌ی درمانی مناسبی را به شما توصیه خواهد کرد.

“کپی فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است.”

 

آخرین مقالات

مشاوره رایگان شبانه روزی