لیزر موی زائد زیر بغل: روش سریع غیرفعال کردن دائمی فولیکول موها

لیزر موی زائد زیر بغل روش سریع غیرفعال کردن دائمی فولیکول موها

اگر از شیو کردن یا موم انداختن مداوم موهای زائد بدنتان و رشد زیاد و سریع آن‌ها خسته شده‌اید، می‌توانید به سراغ روش‌های رفع موهای زائد با لیزر بروید. لیزر موهای زائد زیر بغل، پرکاربردترین و مورد پسندترین درمان لیزر  موهای بدن می‌باشد. موهای زیر بغل واقعاً پردردسر هستند. شاید یکی از جاهایی باشد که داشتن موی زائد در آن بیشتر از همه رنجش آور است. جای تعجب نیست که اکثر زنان از زدن هر روز موهای زیر بغلشان وحشت دارند- خصوصاً اگر خیلی پر مو باشند.

اگر در مورد رفع دائمی موهای زائد جدی هستید و می‌خواهید به راحتی پوست ناحیه‌ی زیر بغلتان را نرم نگهدارند، پس تنها گزینه‌ی مطمئن برای شما، لیزر موهای زائد می‌باشد. دو روش دیگری که برای رفع موهای زائد بکار می‌رود ،کرم موبر  و اپیلاسیون با موم، تنها به صورت موقتی موهای زیر بغل را برطرف میکنند، به‌علاوه خطرات بالقوه‌ای در پی دارند. چه کسی دوست دارد به خاطر رفع موهای زائد خود،  همیشه در خطر خارش و جوش‌های ریز در بدن خود باشد؟ و چه کسی دوست دارد هر چند هفته یک‌بار، به خاطر رفع موهای زائد بدن خود درد بکشید (کسانی که از موم برای رفع موهای بدن خود استفاده می‌کنند، این درد را تجربه کرده‌اند)؟ با انجام لیزر موهای زائد بدن، بعد از سه تا چهار جلسه می‌توانید برای همیشه از شر موهای زائد زیر بغلتان رها شوید، به این معنا که دیگر مجبور نیستید به سراغ تیغ یا موم بروید. به علاوه ، لیزر موهای زائد، درمانی تقریباً بدون درد، سریع و مؤثر است. پس دیگر منتظر چه هستید؟

متخصصین ما در کلینیک زیبایی رازی با استفاده از سال‌ها دانش و تجربه آماده ارائه خدمات به شما می‌باشند. لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره های 02188334029 و 02188333259 تماس حاصل فرمایید.

لیزر موهای زائد: بهترین روش برای رفع موهای زائد بدن


لیزر موهای زائد بهترین روش برای رفع موهای زائد بدن

در روش لیزر موهای زائد، از پالس‌های نور لیزری برای تخریب فولیکول‌های مو استفاده می‌شود. این پالس‌های نور لیزر، با جذب رنگ‌دانه‌ی ملانین موجود در فولیکول‌های مو، آن‌ها را تخریب می‌کنند. این روش می‌تواند در هر نقطه‌ای از بدن استفاده شود، اما برای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند، بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت. برای موهای سفید، می‌توان از رنگ‌های تیره استفاده کرد تا لیزر به آن‌ها تأثیر بگذارد. پس از تکمیل جلسات لیزر، موهای زائد به طور دائمی از بین خواهند رفت. برای پوست‌های آفریقایی آمریکایی، لیزرهای خاصی مانند ان دی یاگ (Nd:YAG) و دایود وجود دارند که بی‌خطر و مطمئن هستند.

مزایای لیزر موهای زائد


  • میزان کاهش و رفع دائمی موهای زائد با لیزر، بیش از 90 درصد است. اگرچه ممکن است برای همیشه به پوستی کاملاً صاف و نرم دست یابید، اما موها خیلی نازک خواهند شد و نیاز به تیغ کشیدن یا موم انداختن آن‌ها تا میزان بسیار قابل توجهی کاهش خواهد یافت.
  • در طی مدت درمان، نیازی نیست که حتماً موهایتان را نزنید ولی بهتر است تا جایی که می‌توانید دفعات شیو کردن آن‌ها را کمتر کنید. در طول جلسات درمان، بسته به نوع لیزی که برای شما بکار می‌رود، می‌توان موها را همچنان  شیو کرد، از جمله در روز مراجعه یا تنها در روزهایی که نیاز است موهایتان را بزنید.
  • جلسات لیزر موهای زائد، خیلی زمان بر نیستند. نواحی بزرگ‌تر را می‌توان در یک زمان لیزر کرد و نواحی کوچک همچون ناحیه‌ی زیر بغل را می‌توان در کمتر از 15 دقیقه لیزر کرد.
  • روش لیزر موهای زائد تقریباً بدون درد است. در مقایسه با روش‌های دیگر رفع موهای زائد مانند اپیلاسیون با موم یا وکس یا لیزر الکترولیز، این روی بدون درد است ، اکثر افراد این درد را همانند ضربه‌ی یک کش یا نوار لاستیکی روی پوستشان توصیف می‌کنند.
مدت زمان جلسات لیزر، با توجه به ناحیه‌ای که لیزر می‌شود متغیر است. انجام لیزر در هر دو نواحی زیر بغل ممکن است کمتر از 10 دقیقه طول بکشد. از آنجایی که دستگاه لیزر با برق معمول و شهری کار می‌کند، می‌توان تا زمان کامل شدن کل درمان رفع موهای زائد در ناحیه یا نواحی مورد نظر، از این دستگاه استفاده کرد. سؤالات خود را اینجا بپرسید.

معایب و محدودیت‌های لیزر موهای زائد


  • در این روش، معمولاً به چند جلسه لیزر نیاز است. اغلب اوقات برای رسیدن به بهترین نتایج جهت رفع دائم موهای زائد، به چهار تا شش جلسه درمانی ، با فواصل یک ماه به یک ماه نیاز است.
  • هر کسی نمی‌تواند کاندیدای مناسبی برای انجام لیزر موهای زائد باشد. از آنجایی که لیزر، رنگ تیره را پیدا کرده و مورد هدف قرار میدهد، افرادی که دارای موهای سیاه و خیلی تیره و پوستی روشن هستند، برای لیزر مو مناسبتر هستند. برخی از لیزرهای موجود در بازار، می‌توانند برای کسانی که پوست روشن و موهایی روشن و نازک هستند یا افرادی که پوست و مویی تیره دارند، مؤثر واقع شوند؛ اما بسیاری از این تکنولوژی‌های پیشرفته هنوز در مرحله‌ی ساخت هستند.
  • این روش ارزان نیست. هزینه‌ی لیزر موهای زائد به ناحیه‌ی تحت درمان و نوع تجهیزات و مرکزی که لیزر مو در آنجا انجام می‌گیرد بستگی دارد. هر جلسه، بر اساس سایز ناحیه‌ای که لیزر می‌شود، هزینه‌ی زیادی را در بر می‌گیرد. ازآنجایی‌که ناحیه‌ی زیر بغل کوچک است، احتمال دارد که هزینه‌ی آن کمتر باشد.

لیزر موهای زائد زیر بغل چگونه انجام می‌شود ؟


به جای خراب کردن سطح پوستتان در هنگام رفع موقت موهای زائد، لیزر موهای زائد ریشه ی مو را مورد هدف قرار داده و با مورد هدف قرار دادن ملانین موجود در فولیکول مو، برای همیشه  مو را از ریشه از بین می‌برد. در نتیجه سطح روی پوستتان دست نخورده و بدون آسیب خواهد ماند. لیزر موهای زائد مستقیم به ریشه‌ی مو می‌رود و با مورد هدف قرار دادن ملانین موجود در فولیکول مو، برای همیشه  مو را از ریشه از بین می‌برد. این امر باعث می‌شود نا پوست ناحیه‌ی ی زیر بغل دست نخورده و بدون آسیب بماند.

برای رفع دائمی موهای زیر بغل، چند جلسه لیزر مورد نیاز است ؟


بیشتر پزشکان معتقدند که برای دستیابی به نتایج مطلوب، حداقل نیاز به 6 جلسه لیزر دارید. اگرچه ممکن است حتی پس از جلسه‌ی اول نتایج قابل مشاهده‌ای داشته باشید، اما برای داشتن نتایج دائمی در کاهش موهای زائد، احتمالاً باید بین 4 تا 7 جلسه دیگر را ادامه دهید. همچنین، پیگیری منظم جلسات لیزر مو بسیار مهم است و باید طبق بازه‌های زمانی مشخص شده انجام شود که معمولاً بین چهار تا شش هفته است. این بازه‌های زمانی به لیزر اجازه می‌دهند تا به تمامی موهایی که در جلسه‌ی قبلی نهفته بودند، برسد. اگر فاصله‌ی زمانی بین جلسات زیاد باشد، ممکن است چرخه‌ی رشد موها از کنترل خارج شود و لیزر به برخی از موها نرسد.

رشد موها پس از جلسه‌ی اول ممکن است به میزان 5 تا 20 درصد تغییر کند و تا جلسه‌ی ششم، این تغییرات به 90 درصد می‌رسد. بنابراین، پیگیری جلسات درمانی بسیار حائز اهمیت است. نتایج لیزر مو به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله نوع پوست و مو و رنگ آن‌ها که پزشک می‌تواند با ارزیابی دقیق این عوامل، برای شما برنامه‌ای مناسب ارائه دهد.

روش‌های متداول رفع موهای زائد زیر بغل


روش‌های متداول رفع موهای زائد زیر بغل

استفاده از تیغ

استفاده از تیغ (شیو کردن) برای رفع موهای زائد زیر بغل ممکن است مشکلات فراوانی را در پی داشته باشد. درد ناشی از موهای زیر پوست مانده، خارش پوست، مشخص بودن باقی مانده بقیه‌ی مو در زیر پوست از جمله مسائلی هستند که تیغ کشیدن موهای زیر بغل موجب می‌شود.برخلاف روش‌های دیگر رفع موهای زائد، تیغ کشیدن یا شیو کردن موهای ضخیم باعث قوی‌تر شدن و پرتر شدن این موها می‌شود. استفاده از تیغ، شاید یکی بدترین و آزار دهنده‌ترین روش برای رهایی از موهای زائد زیر بغل باشد.

اپیلاسیون با موم با وکس

قرن‌هاست که از روش موم زدن یا همان اپیلاسیون با وکس به عنوان روشی برای رفع موهای زائد استفاده می‌شود و این روش از زمان‌های باستان یعنی ملکه کلئوپاترا تا کنون تغییر چندانی نکرده است. موم را گرم می‌کنند تا نرم و شل شود تا بتوان آن را به راحتی روی پوست پهن  کرد، البته نباید به دمای جوش برسد یا بیش از حد داغ باشد. با استفاده از یک تکه چوب که شبیه به چوب بستنی یا چوب‌هایی است که پزشکان برای معاینه دهان و گلو بکار می‌برند، موم گرم شده را روی پوست ناحیه مورد نظر پهن می‌کنند. معمولاً برای هر قسمت از پوست، مقدار کمی وکس را به پوست می‌زنند. سپس یک پارچه‌ی سفید تمیز را روی سطح موم داغ قرار داده و فشار می‌دهند و سپس خیلی سریع آن را بلند می‌کنند و موها نیز به همراه آن (کامل از ریشه)کنده می‌شود.

اپیلاسیون با وکس را می‌توان برای رفع موهای زائد در همه‌ی قسمت‌های بدن از جمله پشت لب، چانه، ابروها، ناحیه‌ی بیکینی ، دست‌ها و پاها انجام داد. این کار بیشتر در سالن‌های آرایش و ماساژ انجام می‌شود، البته وسایل این کار جهت استفاده‌ی خانگی نیز موجود می‌باشد. اگرچه انجام اپیلاسیون با وکس یا موم در محیط سالم و بهداشتی و استفاده از یک لوسیون آنتی باکتریال بعد از اپیلاسیون، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر اپیلاسیون به طور نادرست انجام شود، ممکن است منجر به عفونت پوستی نامطبوع شود.

استفاده از کرم‌ها و پودرهای موبر

کرم‌ها و پودرهای موبر، حاوی یک ماده‌ی فعالی هستند که تار مو را در خود حل می‌کند. روش مکانیکی برداشتن کرک با استفاده از یک کاردک پلاستیکی یا اسفنج، کمک می‌کند تا موهای حل شدن از روی سطح پوست برداشته شوند. بر خلاف روش استفاده از تیغ که باعث می‌شود قسمت‌های انتهایی مو در نزدیک یا زیر پوست به صورت مو ریزه‌هایی ضخیم و تیز به جا بمانند، کرم و پودرهای موبر، مو ریزه‌های باقی مانده‌ای را به صورتی نرم و غیر تیز باقی می‌گذارند. البته این روش نیز باید حداقل هفته‌ای یک‌بار تکرار شود. ممکن است برخی از کرم‌های موبر برای پوست‌های حساس مناسب نباشند و باعث شوند که پوست احساس داغی و در بعضی موارد احساس سوزش و سوختگی کند. بهتر است به کرم‌های موبری تهیه کنید که مخصوص پوست‌های حساس و همچنین مخصوص استفاده برای زیر بغل ساخته شده‌اند.

سؤالات رایج


سؤالات رایج

موها به صورت یک چرخه رشدی رشد می‌کنند و تنها زمانی لیزر موثر است که در طول دوره رشد مو، به آن‌ها حمله کند. این دوره ممکن است تنها دو هفته طول بکشد. سپس دوره استراحت مو شروع می‌شود که ممکن است تا 24 هفته ادامه داشته باشد (بسته به ناحیه‌ای از بدن که لیزر می‌شود). برای رسیدن به تمامی موها در دوره رشدشان، ادامه جلسات لیزر به زمان‌بندی منظم بسیار مهم است. به همین دلیل، جلسات متوالی لیزر ممکن است تا یک سال یا بعد از پایان دوره درمان ادامه داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است چرخه رشد موهای زیر بغل در 5 ماه کامل شود، در حالی که یک چرخه رشد برای موهای پا ممکن است تا 12 ماه ادامه داشته باشد. یک دلیل دیگر برای ادامه جلسات متوالی لیزر، تغییرات هورمونی است. نواحی مانند پشت لب و چانه نیاز به جلسات بیشتری نسبت به دست‌ها دارند، زیرا ممکن است به خاطر تغییرات هورمونی، موها کمتر یا بیشتر فعال باشند. بعد از تغییرات قابل توجه هورمونی مانند بارداری یا عادت ماهانه، فولیکول‌های مویی که برای مدت طولانی نهفته و غیرفعال بوده‌اند، ناگهان فعال می‌شوند و موها شروع به رشد می‌کنند. این به معنای آن نیست که تغییرات هورمونی می‌توانند نتایج لیزر موهای زائد را برگرداند، بلکه فقط موهایی که تا کنون لیزر نشده‌اند، ناگهان شروع به رشد می‌کنند. بسته به تعداد موهایی که تحت تأثیر تغییرات هورمونی رشد کرده‌اند، پزشک تعداد جلسات مورد نیاز یا یک برنامه‌ی کامل درمانی را توصیه خواهد کرد.

دلایل بسیاری برای انجام این کار وجود دارد. یکی از دلایل این کار این است که ممکن است قسمتی از موها در طی جلسات اول لیزر نشده باشند و حالا در دوره رشد، کاملاً رشد کرده باشند. یک یا دو جلسه‌ی تکمیلی در سال یا بیشتر  می‌تواند به رفع دائمی موهایتان کمک کند. دلیل اصلی دیگر ، همان‌طور که در بالا گفتیم، تغییرات هورمونی است که باعث می‌شود تا فولیکول‌های غیرفعال و نهفته‌ی مو فعال شده و مو رشد کند.دو جلسه‌ی تکمیلی در سال می‌تواند این مشکل را برطرف کند، البته اگر رشد مجدداً موها خیلی زیاد نباشد. این در واقع همان جایی است که ویژگی نیمه دائمی بودن روش لیزر موهای زائد به کار گرفته می‌شود. اگرچه لیزر می‌تواند در یک زمان چندین رشته‌ی مو را مورد هدف قرار دهد و بنابراین می‌تواند ناحیه‌ی بزرگی از پوست را سریعاً پوشش دهد، اما نمی‌تواند در طی یک جلسه، هر کدام از موها را در دوره‌ی رشد بهینه‌ی آن‌ها مورد هدف قرار دهد. این به آن معنا نیست که مویی که به درستی لیزر شده است، مجدداً روییده می‌شود. اما به این معناست که موهای دیگری از دوره استراحت خود بیرون می‌آیند  و شروع به رشد می‌کنند. این موها، موهای جدیدی هستند که قبلاً تحت لیزر قرار نگرفته‌اند. همان‌طور که در ابتدای این مقاله گفتیم، شرایط هر فردی با دیگری تفاوت دارد و پزشک این مسئله را برای شما توضیح خواهد داد. اما باید انتظار داشته باشید که برای رسیدن به نتایج مطلوب و نهایی، باید حداقل 4 تا 8 جلسه درمان را سپری کنید و همچنین شاید نیاز باشد که برای یک یا دو جلسه‌ی بعدی و تکمیلی در سال بعد از درمان اولیه‌تان، برنامه‌ریزی و هزینه آن را فراهم کنید.

لیزر موهای زائد زیر بغل، روشی بسیار بی خطر و ایمن است، اگرچه خود این درمان به نظر خشن و تهاجمی می‌آید. هنگام انجام لیزر در زیر بغل، درد خیلی کمی احساس می‌شود و از آنجایی که ناحیه‌ی زیر بغل، ناحیه‌ی کوچکی است، جلسه‌ی لیزر کمتر از 10 دقیقه طول می‌کشد. هیچ ناراحتی و خطری در ارتباط با لیزر موهای زائد زیر بغل تا کنون گزارش نشده است.

هیچ خطر ابتلا به سرطان از طریق این درمان وجود ندارد زیرا این لیزر دارای تشعشع یونیزه کننده نیست. برای رفع موهای زائد در زیر بغل و در کل بدن با لیزر، از تشعشع غیر یونیزه‌ای دارای امواج انرژی استفاده می‌شود که از میدان‌های مغناطیسی تشکیل شده‌اند که با سرعت نور حرکت می‌کنند. اگرچه این پرتوی لیزری گرمای بالایی را تولید می‌کند اما موجب تغییرات سلولی نمی‌شود. پرتوی غیر یونیزه در همه‌ی شرایط  در اطراف ما وجود دارد، در تلفن‌های همراه، خطوط برق و بسیاری از وسایل خانگی از این فرم از انرژی استفاده می‌کنند.

تصمیم‌گیری برای رفع دائمی موهای زائد از بدن، خصوصاً در ناحیه‌ی حساسی مانند زیر بغل‌ها، یک تصمیم بزرگ است. این درمان نه تنها می‌تواند هزینه بر باشد، اما درد کمی دارد و نتایج حاصل از آن بلند مدت خواهد بود. اگرچه خوشبختانه لیزر موهای زیر بغل موجب ابتلا به بیماری‌های جدی همچون سرطان نمی‌شود. با استفاده از روش لیزر مو، می‌توانید  تنها در چند جلسه ، موهای زائد بدنتان را به راحتی و دائمی برطرف کنید.

ازآنجایی‌که اطلاعات کافی درباره‌ی تأثیر این نوع لیزر بروی جنین در دسترس نیست، بسیاری از پزشکان  توصیه می‌کنند که در دوران بارداری بهتر است از انجام لیزر موهای زائد خودداری شود. به خاطر اینکه جنین در مایع آمنیوتیک احاطه شده است، این درمان به مادران باردار توصیه نمی‌شود. در این وضعیت، مایع آمنیوتیک مانند یک رسانای برق عمل می‌کند. به همین دلیل استفاده از جریان گالوانیک برای رفع موهای زائد با لیزر در دوران بارداری توصیه نمی‌شود.

“کپی فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است.”

آخرین مقالات

مشاوره رایگان شبانه روزی