هزینه بوتاکس: فیمت بوتاکس پوست صورت برای رفع چین و چروک

تزریق بوتاکس یکی از روش‌های درمانی زیبایی است که در آن پزشکان برای کاهش خطوط ظریف و چین و چروک‌های صورت، سم بوتولینوم نوع A را به پوست تزریق می‌کنند. پزشکان زیبایی سال‌هاست که از بوتاکس برای درمان چین و چروک‌های پوست و صورت استفاده می‌کنند. هزینه بوتاکس به تعداد واحدهای بوتاکسی که هر شخص نیاز دارد و مناطقی که قصد تزریق به ‌آنها را دارد بستگی دارد.

کاربردهای بوتاکس


استفاده از بوتاکس برای رفع خطوط اخم، خطوط و چروک‌های افقی پیشانی و چروک‌های پنجه کلاغی اطراف چشم، توسط FDA تأیید شده است. استفاده از بوتاكس در کنترل بیماری‌هایی مانند استرابیسم (انحراف چشم)، هایپرهیدروزیس (تعریق بیش از حد و غیرطبیعی) زیر بغل و بلفارواسپاسم (پرش و بسته شدن غیر ارادی پلک چشم) نیز مورد تایید FDA می‌باشد.

کاربردهای زیبایی تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس باعث بلاک کردن (انسداد) سیگنال‌های عصبی شیمیایی خاصی می‌شود، عمدتا سیگنال‌هایی که باعث انقباض عضلات می‌شوند. بیشترین کاربرد بوتاکس برای ریلکس کردن عضلاتی در صورت است که باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشم و پیشانی می‌شوند. کاربردهای زیبایی بوتاکس شامل موارد زیر است:

  • پیشگیری از بروز علائم پیری در پوست: تزریق بوتاکس از سنین پایینتر به جلوگیری از ایجاد چین و چروک در آینده کمک می‌کند. از آنجا که چین و چروک‌ها به دلیل حرکات تکراری پوست ایجاد می‌شوند، با تزریق زودهنگام بوتاکس، می‌توانید از ابتدا از بروز چین و چروک جلوگیری کنید.
  • افتادگی ابرو: ابروهای قوس‌دار و رو به بالا یکی از معیارهای کلاسیک زیبایی ، سلامتی و هوشیاری و جوانی هستند. افتادگی ابروها و پیشانی و شل شدن و افتادگی پوست زیر ابروها و پلک‌های بالایی باعث می‌شود چشم‌ها پیر و خسته به نظر برسند. تزریق بوتاکس ممکن است از افتادگی پلک‌ها و ابروها جلوگیری کرده و یا آن را برطرف کند.
  • چین و چروک: تزریق بوتاکس در کاهش چین و چروک‌های صورت تاثیر زیادی دارد. چرا که بوتاکس سیگنال‌های عصبی شیمیایی خاصی که معمولاً منجر به انقباض عضلات می‌شوند را مسدود می‌کند. و بدین شکل بوتاکس موقتاً آن دسته از عضلات صورت که باعث ایجاد چین و چروک می‌شوند ، را ریلکس ( شل) می‌کند.
  • چروکهای پنجه کلاغی: خطوط پنجه کلاغی به چین و چروک‌هایی گفته می‌شود که در گوشه چشم‌ها ایجاد می‌شوند. این خطوط نسبت به سایر چین و چروک‌های صورت بیشتر به چشم آمده و عمیقتر به نظر می‌رسند. یکی از درمان‌های رایج برای رفع خطوط پنجه کلاغی تزریق بوتاکس است. تزریق بوتاکس باعث ریلکس شدن عضلات اطراف چشم شده و کمک می‌کند تا پوست این ناحیه صاف شود.
  • هایپرهیدروزیس (تعریق بیش از حد و غیرطبیعی) : یکی از روش‌های جدیدتر برای درمان هایپرهیدروزیس (تعریق زیاد) زیر بغل تزریق بوتاکس است. تزریق بوتاکس به کاهش تعریق در سایر نقاط بدن مانند کف دست‌ها ، صورت و پاها نیز کمک می‌کند.
  • لیفت ( بالا کشیدن) ابرو با بوتاکس: تزریق بوتاکس به رفع خطوط اخم بین ابروها کمک کرده و همچنین باعث لیفت ( بالا کشیده شدن) ابروها می‌شود.

کاربردهای درمانی بوتاکس

از بوتاکس به عنوان یک روش درمانی برای برخی بیماری‌هایی که موجب اختلال در عملکرد بدن می‌شوند، استفاده می‌شود. این بیماری‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • انحراف چشم: این حالت ناشی از عدم تعادل ماهیچه‌هایی است که چشم را در محل خود نگه می‌دارند.
  • دیستونی گردن (یا اسپاسم کجی گردن): در این بیماری دردناک، عضلات گردن به طور غیر ارادی انقباض می‌کنند و باعث چرخش و پیچش سر و قرار گرفتن آن در وضعیتی آزاردهنده می‌شود.
  • هایپرهیدروزیس: این بیماری منجر به تعریق بیش از حد می‌شود که باعث می‌شود فرد حتی وقتی هوا گرم نیست و یا فعالیت شدیدی انجام نداده باشد دچار تعریق شدید شود.
  • انقباضات عضلانی: برخی بیماری‌های اعصاب مانند فلج مغزی ممکن است باعث شوند که دست و پاها به سمت مرکز بدن کشیده شوند. در بعضی موارد، تزریق بوتاکس می‌تواند عضلاتی که دچار انقباض شده‌اند را ریلکس کند.
  • اختلال عملکرد مثانه: تزریق بوتاکس ممکن است در کنترل بی اختیاری ادرار مربوط به بیش فعالی مثانه نیز مفید باشد.
  • میگرن مزمن: اگر کسی بیش از 15 روز در یک ماه دچار میگرن باشد، تزریق بوتاکس ممکن است به کاهش دفعات سردرد او کمک کند.
  • پرش پلک چشم: بوتاکس ممکن است به تسکین پرش پلک چشم (یا انقباض عضلات چشم) کمک کند.

نحوه اثربخشی بوتاکس 


بوتاکس عملکرد عصبی عضلات را مسدود کرده و باعث می‌شود عضلات تحت تزریق، قادر به انقباض نشوند. این اقدام باعث صاف شدن چین و چروک‌ها می‌شود. پزشک با استفاده از سوزنی نازک که درد و ناراحتی کمی ایجاد می‌کند، بوتاکس را به عضلات مورد نظر تزریق می‌کند. معمولاً حداقل سه تا هفت روز زمان می‌برد تا اثرات تزریق بوتاکس به طور کامل ظاهر شود. قبل از تزریق بوتاکس، باید حداقل یک هفته از مصرف الکل خودداری شود و همچنین از چند هفته قبل از تزریق، مصرف داروهای ضد التهابی و آسپیرین قطع شود تا احتمال بروز کبودی کاهش یابد.

بوتاکس مناسب برای زنان و مردان در هر سنی است که به دنبال ظاهری جوان‌تر و آرام‌تر هستند. همچنین، برای جوانانی که می‌خواهند ظاهر جوان خود را حفظ کنند نیز مناسب است. این درمان به صورت سرپایی در مطب پزشک انجام می‌شود و معمولاً زمان زیادی نمی‌برد.

افراد زیر 18 سال، زنان باردار یا شیرده و افرادی که به بیماری عصبی مبتلا هستند، باید از استفاده از بوتاکس خودداری کنند. قبل از استفاده از بوتاکس، بهتر است با پزشک مشورت کنید زیرا این روش برای همه انواع چین و چروک‌ها موثر نیست.

اثرات تزریق بوتاکس معمولاً حدود سه تا چهار ماه ماندگاری دارد. با بازگشت حرکت و فعالیت عضلات، خطوط و چین و چروک‌ها نیز دوباره ظاهر می‌شوند و نیاز به تزریق مجدد بوتاکس پیش می‌آید. اما با تزریق مداوم بوتاکس به مرور زمان، چین و چروک‌ها کمتر و ملایمتر خواهند شد، زیرا عضلات یاد می‌گیرند که ریلکس بمانند.

هزینه بوتاکس چقدر است؟


هزینه بوتاکس چقدر است؟

محل و میزان تزریق بوتاکس مساله‌ای است که بایستی در طول مشاوره با پزشک خود درباره آن صحبت کنید. به طور معمول، هزینه بوتاکس یا بر اساس تعداد واحد بوتاکس تزریق شده و یا بر مبنای ناحیه‌ای که بوتاکس به آن تزریق شده محاسبه می‌شود. متوسط ​​هزینه تزریق بوتاکس بسته به نتایج مورد نظر هر فرد متفاوت است. هزینه‌ها ممکن است متفاوت بوده و بر مبنای تعداد واحد بوتاکس تزریق شده تعیین می‌شود.

اگر می‌خواهید به پیشانی خود بوتاکس تزریق کنید، احتمالاً به حدود 20 تا 30 واحد دارو نیاز دارید. هزینه تزریق بوتاکس برای مناطق کوچکتری مانند اطراف چشم‌ها کمتر است، زیرا به مقدار زیادی بوتاکس نیاز نیست. یکی دیگر از عواملی که در تعیین هزینه بوتاکس تاثیر دارد محل مطب و تبحر و شناخته شده بودن پزشک یا کلینیکی است که قصد تزریق بوتاکس نزد آن‌‌ها را دارید.

به طور متوسط:

  • پزشکان می‌توانند تا 20 واحد برای خطوط افقی پیشانی تزریق کنند.
  • و حداکثر تا 20 واحد برای خطوط اخم بوتاکس تزریق کنند.
  • این بدان معنی است که در پیشانی تا 40 واحد بوتاکس می‌تواند تزریق شود.

و به یاد داشته باشید، هزینه‌ای که بابت تزریق بوتاکس می‌پردازید تنها شامل هزینه محصول نیست، بلکه دانش و تخصص و تجربه پزشکی که تزریق را انجام می‌دهد را نیز شامل می‌شود!

چرا قیمت بوتاکس متفاوت است 


دوز بوتاکس (مقدار بوتاکس مورد نیاز) در افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد

به عنوان مثال، شخصی که قدرت انقباض عضلاتش در هنگام اخم کردن کم است ممکن است فقط به 15-20 واحد بوتاکس برای خط اخم خود نیاز داشته باشد. اما برای شخص دیگری که عضلات این منطقه خیلی قوی هستند، ممکن است به 25 تا 35 واحد بوتاکس نیاز باشد و در نتیجه احتمالا باید هزینه بیشتری نیز پرداخت کند. به طور معمول در مردان که عضلات این ناحیه حتی قویتر هم هستند، ممکن است 40-50 واحد بوتاکس نیاز باشد و در نتیجه درمان خط اخم آن‌ها هزینه بیشتری خواهد داشت.

حدود قیمت تزریق بوتاکس برای چروک‌های پیشانی 


حدود قیمت تزریق بوتاکس برای چروک‌های پیشانی

تجاویز مربوط به تزریق بوتاکس برای کاهش چروک‌های پیشانی و افزایش اندازه ابروها مورد توجه قرار گرفته است. چروک‌های پیشانی، خطوط افقی‌ای هستند که در این ناحیه ایجاد می‌شوند و ناشی از انقباض ماهیچه‌هایی است که ابروها را بالا و پایین می‌کشند. این موضوع باعث می‌شود که تزریق بوتاکس به این ناحیه چالش‌برانگیز باشد، زیرا بوتاکس باعث شل شدن عضلات می‌شود و ممکن است اثرات نامطلوبی بر روی حرکت ابروها داشته باشد.

بسیاری از خانم‌ها تمایل دارند چروک‌های پیشانی خود را کاهش دهند، اما در عین حال می‌خواهند ابروهایشان نیز بالا کشیده شوند. این امر نشان‌دهنده اهمیت تعادل بین این دو مسأله است. پزشکان باید در تزریق بوتاکس به نحوی عمل کنند که هم اثر مثبت بر روی کاهش چروک‌های پیشانی داشته باشد و هم ابروها را بالا نگه دارد.

با توجه به این نکات، پزشکان می‌توانند با تنظیم دقیق دوز بوتاکس، همچنان ابروها را بالا نگه دارند و در عین حال چروک‌های پیشانی را به طور ملایم‌تری کاهش دهند. دوز بوتاکس مورد نیاز برای این منظور، به قدرت عضلات پیشانی، شکل طبیعی ابروها و اندازه پیشانی بستگی دارد و ممکن است بین 4 تا 25 واحد متفاوت باشد. همچنین، ممکن است مردان نیاز به دوز بیشتری بوتاکس داشته باشند تا اثر مطلوب بر روی چروک‌های پیشانی خود را ببینند.

حدود قیمت تزریق بوتاکس برای چروک‌های پنجه کلاغی

حدود قیمت تزریق بوتاکس برای چروک‌های پنجه کلاغی

چروک‎های پنجه کلاغی نیز یکی از نواحی است که با استفاده از تزریق سم بوتولینوم (بوتاکس و دیسپورت) درمان می‌شوند و درست مانند سایر مناطق ذکر شده، مقدار داروی مورد نیاز بستگی به این دارد که وقتی بیمار چشم‌های خود را جمع می‌کند یا لبخند می‌زند، چند خط در کناره‌های چشم‌هایش ایجاد شود. به طور معمول دوز بوتاکس مصرفی در این منطقه بین 9-20 واحد برای هر طرف متغیر است.

لبها

آیا تا به حال چیزی در مورد “بوتاکس لب” یا ” لیپ فلیپ” شنیده‌اید؟ این اصطلاح معمولاً برای تزریق بوتاکس یا دیسپورت درست در امتداد مرز بالای لب بالا که به ورمیلیون معروف است به کار می‌رود. برای بیشتر بیماران 4-6 واحد بوتاکس در امتداد لب بالایی تزریق می‌شود. برای دخترانی که زیاد لبهایشان را جمع می‌کنند تزریق بوتاکس در مرز لب پایین نیز ممکن است مفید باشد.

پیدا کردن پزشک مناسب 


ممکن است وسوسه شده باشید که پزشکی پیدا کنید که با هزینه‌ای کم برایتان تزریق بوتاکس انجام دهد، اما قیمت خیلی پایین نشانه خوبی نیست زیرا ممکن است دارو را خیلی رقیق کرده باشند.

وقتی به دنبال پزشک مناسبی برای تزریق بوتاکس می‌گردید، دقت کنید که پزشکی که انتخاب می‌کنید معتبر باشد. ایمن‌ترین گزینه جراحان پلاستیکی هستند که آموزش‌ و مجوز لازم برای تزریق بوتاکس را دارند. به هر حال قبل از انتخاب یک پزشک درباره صلاحیت و اعتبار او کاملا تحقیق کنید.

آخرین مقالات

مشاوره رایگان شبانه روزی