آر اف فرکشنال برای جوانسازی و درمان آکنه و منافذ باز پوست

ترمیم پوست با استفاده از پرتودرمانی (RF) فرکشنال یک روش درمانی غیر تهاجمی است که گرمای غیر اختصاصی را به لایه‌های عمیق‌تر پوست می‌رساند، در حالی که لایه بیرونی پوست (اپیدرم) نسبتاً دست نخورده باقی می‌ماند. این روش باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود و در نتیجه باعث کاهش خطوط ریز، چین و چروک‌های خفیف تا متوسط​​، سستی پوست، آکنه و جای آکنه می‌شود. در تنظیمات بالاتر، این درمان دارای خاصیت ترمیم کنندگی است و ممکن است برای بهبود بافت و ظاهر عمومی پوست به همراه درمان جای زخم‌های تازه یا خفیف آکنه و زخم‌های با منشا دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

ترمیم پوست با آر اف فرکشنال چه فرقی با لیزر دارد؟ 


آر اف فرکشنال با لیزر در این نقطه متفاوت است که به زیر پوست نفوذ می‌کند، در حالی که لیزر برای رسیدن به لایه‌های زیرین باید لایه‌های بالایی را درمان کند. این تفاوت اساسی بین آر اف فرکشنال و لیزر است.

از این دیدگاه، بیماران می‌توانند متوجه شوند که آر اف فرکشنال برای درمان مشکلاتی که در زیر سطح پوست قرار دارند، مانند زخم‌های تازه، آکنه و چین و چروک مناسب است.

آر اف فرکشنال روی صورت چگونه کار می‌کند؟ 


آر اف فرکشنال روی صورت چگونه کار می‌کند

این روش درمانی جدیدترین پیشرفت در فن آوری زیبایی شناسی است و بر اساس تأثیر نفوذ فرکانس رادیویی (RF) به عمق 4.5 میلی‌متر عرضه می‌شود.

با استفاده از فرکانس رادیویی شکسته و گرما که در عمق پوست تأثیر می‌گذارد، تولید کلاژن افزایش می‌یابد. این روش همچنین فیبروبلاست‌های تولید کننده کلاژن جدید را از طریق فرآیند طبیعی تحریک می‌کند.

میکرونیدلینگ آر اف، عنصر انرژی فرکانس رادیویی را به میکرونیدلینگ سنتی اضافه می‌کند. این انرژی توسط سوزن‌های کوچک انتقال داده می‌شود. علاوه بر مزایای صدماتی که میکرونیدلینگ به پوست وارد می‌کند، آر اف فرکشنال نیز به اعماق پوست آسیب وارد می‌کند و باعث بهبود چشم‌گیر زخم‌های پوستی و آکنه می‌شود. انرژی با فرکانس بالا لایه‌های زیرین پوست را گرم می‌کند و باعث باریک و سفت شدن پوست و همچنین تحریک کلاژن و الاستین می‌شود.

کاربردها 


  • کاهش حفره‌ها، برجستگی‌ها، و زخم‌های پوستی
  • به طور چشمگیری جای جوش و ظاهر خطوط ریز را به حداقل می‌رساند
  • کل صورت و همچنین مناطقی مانند گردن، قفسه سینه و دست‌ها را جوان می‌کند
  • ناراحتی کمتری نسبت به لیزرهای جوانسازی و درمان‌های تخریبی فراکسل ایجاد می‌کند
  • بهبود پوست تدریجی است و طبیعی به نظر می‌رسد
  • پوست را محکم و یکنواخت می‌کند
  • بافت پوست را ترمیم می‌کند که صاف‌تر به نظر برسد
  • از ایجاد احتقان پوست جلوگیری می‌کند
  • از ایجاد منافذ بزرگ جلوگیری می‌کند
  • ظاهر ترک‌های پوستی را کاهش می‌دهد
  • عمق و رنگ ترک‌های پوستی را کاهش می‌دهد

سفت شدن پوست 

آر اف فرکشنال برای سفت و محکم کردن خطوط صورت که با افزایش سن ایجاد می‌شوند، استفاده می‌شود. بوسیله این درمان خطوط اطراف چشم، دهان و پیشانی کاهش می‌یابد و پوست در اطراف فک، چانه و گونه‌ها سفت‌تر می‌شود. نتیجه آن ظاهری جوان‌تر و دارای خاصیت ارتجاعی بیشتر پوست و لیفت صورت است.

جای جوش و ترک پوستی

ترکیبی پیشرفته از آر اف فرکشنال و فناوری میکرونیدلینگ به طور موثری نقایص پوست ناشی از جای جوش یا ترک‌های پوستی را از بین می‌برد. از آنجایی که پوست عمیقاً تحریک می‌شود، ترمیم می‌شود تا سالم‌تر، محکم‌تر و لطیف‌تر به نظر برسد. این امر باعث می‌شود بافت پوستی یکنواخت‌تر شده و جای جوش کم‌تر شود.

روزاسه / قرمزی عمومی / قرمزی گذرا 

آر اف فرکشنال برای تقویت پوست و دلایل اساسی قرمزی و تحریک پوست استفاده می‌شود. این امر باعث بهبود چشمگیر رنگ پوست می‌شود.

جوان سازی 

استفاده از انرژی رادیو فرکانسی فرآیندهای جوان سازی طبیعی پوست را هدف قرار داده و انرژی جدیدی را در پوست زنده می‌کند. این پوست که مجددا انرژی گرفته به سرعت سفت و تقویت شده و باعث کاهش خطوط و چین و چروک می‌شود. در نتیجه پوست شما جوان‌تر و نرم‌تر خواهد بود.

آکنه 

آر اف فرکشنال کانال‌های ریزی بر روی پوست ایجاد می‌کند که روغن را آزاد و پوست شما را از فشار آن‌ رها کند. اگرچه بعضی از لیزرها نیز همین کار را انجام می‌دهند اما می‌دانیم که این روش ترکیبی درد کمتری دارد و به راحتی تحمل می‌شود. هنگامی که انرژی رادیو فرکانسی در ترکیب با میکرونیدلینگ استفاده می‌شود، ما همچنین قادر به کاهش ظاهر زخم، قرمزی و تحریک خواهیم بود. این روش درمانی تفاوت قابل توجهی در پوست مستعد آکنه ایجاد می‌کند.

منافذ باز 

آر اف فرکشنال بطور واضح منافذ باز را درمان می‌کند و با باز کردن کانال‌های ریز جدید در پوست اجازه می‌دهد تا پوست راحت‌تر نفس بکشد. اندازه منافذ بطور چشمگیری در طی 2-5 روز بهبود می‌یابد.

اقدامات قبل از درمان 


آر اف فرکشنال نمی‌تواند شما را درمان کند اگر:

  • در معرض آفتاب قرار دارید و در طی دو هفته اخیر حمام آفتاب گرفته‌اید
  • سابقه ترمیم غیر طبیعی پوست یا زخم پوست دارید.
  • در 3 ماه اخیر تحت درمان لیزر جوان سازی قرار گرفته‌اید.
  • در 3 روز گذشته از پوست حاوی رتینول (ویتامین A موضعی) استفاده کرده‌اید.
  • در محل درمان موضعی یا دستگاه ضربان ساز پین‌های فلزی، پلیت یا استین قرار دارد.
  • در 4 هفته گذشته لایه‌برداری پوست انجام داده‌اید.

اگر از محصولات ایزوترتینوئین مانند Roaccutaine یا طلا درمانی استفاده کرده‌اید ، باید به تکنسین خود بگویید.

بهترین نتیجه با 2 هفته آماده‌سازی دقیق پوست با استفاده از موارد زیر حاصل می‌شود:

  • پاک کننده گلیکولیک.
  • B3
  • ضد آفتاب بالای SPF 50.
  • ویتامین سی.
  • رتینول * تا 3 روز قبل از درمان.

آر اف فرکشنال چگونه انجام می‌شود؟ 


آر اف فرکشنال چگونه انجام می‌شود

پس از تمیز کردن کامل پوست، پزشک یک پماد قوی بی‌حسی موضعی را در ناحیه درمان بمالد تا شما تا حد امکان راحت باشید. برای کسانی که به درد حساس هستند، می‌توان از مسکن‌های خوراکی و ProNox (اکسید نیتروژن + گاز اکسیژن) برای آرامش بیشتر استفاده کرد. بجز 45 دقیقه که برای اثر کردن بی‌حسی موضعی صرف می‌شود، درمان اصلی بسته به اندازه محل درمان ، 20 تا 30 دقیقه طول می‌کشد.

آیا این روش درمانی به دوره نقات نیاز دارد؟ 


جوانسازی آر اف فرکشنال یک روش غیرتهاجمی است، بنابراین مدت زمان نقاهت در این روش بسیار کم است. بیشتر مراجعین اریتمی (قرمزی)، گرما (احساس آفتاب سوختگی) و سوزش خفیفی را در منطقه تحت درمان تجربه می‌کنند که از چند ساعت تا 3-5 روز بعد از درمان ادامه دارد. لکه‌های موقت پوست ممکن است در بعضی از انواع پوست بروز کند که به راحتی توسط آرایش پوشانده می‌شود. پوسته پوسته شدن جزئی، لایه برداری و یا اریتمی طولانی مدت (قرمزی) پوست می‌تواند در درجات بالاتر اتفاق بیفتد اما درمانگر شما به شما اطلاع می‌دهد که آیا احتمال این عوارض وجود دارد یا خیر.

  • به مدت 48 ساعت از قرار گرفتن در معرض آفتاب، برنزه شدن، سولاریوم و ورزش خودداری کنید.
  • حداقل 7 روز از ضد آفتاب SPF 50+ استفاده کنید.
  • محصولات مراقبت از پوست، از جمله ضد آفتاب می‌تواند روز بعد در منطقه تحت درمان اعمال شود.
  • حداقل از 72 ساعت بعد از آر اف فراکشنال از مصرف هرگونه محصولات فعال حاوی AHA ، Glycolics ، Retinol خودداری کنید.
  • در صورت بروز هرگونه عارضه جانبی و یا درد زیاد لطفاً سریعاً با ما تماس بگیرید.

آیا آر اف فرکشنال باعث اسیب به پوست می‌شود؟ 


این درمان بی‌خطر است و می‌تواند برای انواع پوست استفاده شود. گرمای بسیار کم و یک احساس سوزش خفیف را می‌توان در طول درمان احساس کرد. بعد از درمان، قرمزی یا حس آفتاب سوختگی رایج است. در صورت تمایل می‌توان از بی‌حسی و خنک‌کننده موضعی برای کاهش ناراحتی در طول درمان استفاده کرد. از مسکن‌های ضد درد مانند پاراستامول نیز می‌توان در طول یا بعد از درمان استفاده کرد.

سوالات متداول 


چه مناطقی از بدن با این روش قابل درمان است؟ 

هر ناحیه از بدن با آر اف فرکشنال قابل درمان است اما پزشکان این روش درمانی را برای صورت، گردن، اطراف دهان و چشم‌ها و دست‌ها توصیه می‌کنند.

به چند جلسه درمان نیاز دارم؟ 

اگرچه احتمالاً بعد از اولین درمان تغییرات چشمگیری در پوست خود مشاهده خواهید کرد اما اکثر افراد در طی 3-5 جلسه درمان با فاصله 4 تا 6 هفته‌ای بین هر جلسه بهبودی قابل توجهی را در پوست خود مشاهده می‌کنند.

جلسات درمانی هر چند وقت یک بار خواهد بود؟ 

پزشکان معمولا فاصله بین هر جلسه را 4 هفته در نظر می‌گیرند.

آیا می‌توان چندین منطقه را درمان کرد؟ 

از آنجا که ایمنی و راحتی شما در بالاترین اولویت قرار دارد، پزشکان مناطق درمانی (تقریباً به اندازه صورت شما) و درمان‌های متوالی جداگانه (به عنوان مثال گردن) را به حداقل 48 ساعت بعد موکول می‌کنند.

نقاط سیاه ریزی که در صورت من ظاهر می‌شود چیست؟ 

این دانه‌های ریز معمولا شبیه به دانه‌های فلفل هستند و بعد از درمان با میکرونیدلینگ در پوست ظاهر می‌شوند. این دانه‌ها معمولاً در طی 7-10 روز بهبود می‌یابند، اما مهم است که جای زخم‌ها را بلند نکنید، نخارانید و نکنید زیرا پوست شما از درون در حال ترمیم است.

آیا این روش درمانی برای من مناسب است؟ 

این روش درمانی برای بیماران بین 20 تا 60 سال با علائم واضح پوستی مثل لکه و اسکار بسیار مناسب است. این روش درمانی در هر قسمت از صورت و بدن اعمال می‌شود که پوست مشکلات واضحی داشته باشد.

پس از درمان چه انتظاری باید داشته باشم؟ 

بلافاصله پس از درمان ممکن است تحریک جزئی و قرمزی یا تورم ایجاد شود که به تدریج طی چند ساعت آینده کاهش می‌یابد.

مزایای فناوری آر اف فرکشنال چیست؟

مزایای فناوری آر اف فرکشنال چیست؟

پزشکان برای کمک به کاهش دوران نقاهت و به حداکثر رساندن نتایج، از فناوری آر اف فرکشنال استفاده می‌کنند. درصد پوست درمان شده با توجه به شرایط هر بیمار تنظیم می‌شود. درمان کل ناحیه به یکباره باعث دوره بهبودی بسیار طولانی با ریسک زیاد عفونت بعد از درمان و عوارض می‌شود. درمان بخشی از پوست باعث می‌شود پوست خیلی سریع‌تر بهبود یابد و خطرات و عوارض را به حداقل برساند. آر اف فرکشنال با استفاده از چند جلسه درمان متوالی، هریک از سلول‌ها را حداقل یک بار در هر جلسه درمان می‌کند. به این ترتیب می‌توانید به همان روش درمانی تهاجمی، با خطرات کمتری و دوره نقاهت کوتاه مدت ، با همان اثربخشی دست پیدا کنید.

مزایای استفاده از میکرونیدلینگ آر اف نسبت به سایر روش‌های جلدی پوست 


یکی از مزایای اصلی میکرونیدلینگ آر اف این است که می‌تواند نتایج مشابه با روش‌های لیزر تخریبی را ارائه دهد، اما با کمترین ناراحتی، زمان بازیابی و خطر هایپرپیگمنتیشن یا ایجاد لکه‌های پوستی. این خطر به خصوص در پوست‌های تیره به طور قابل توجهی کمتر است.

میکرونیدلینگ آر اف، با دور زدن اپیدرم (سطحی‌ترین لایه پوست که مستعد آسیب و دوره بهبودی طولانی مدت است)، باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین جدید در لایه‌های عمیق پوست می‌شود.

قبل از روش میکرونیدلینگ آر اف، افراد برای داشتن نتایج قابل توجهی در پوست خود، باید از لیزرهای جوان‌کننده پوست یا لایه‌برداری شیمیایی عمیق استفاده می‌کردند. اما مدت زمان طولانی بازیابی، این روش‌های درمانی را نامناسب برای سبک زندگی امروزی می‌کرد. این درمان‌ها همچنین به دلیل خطر قابل توجهی از افزایش فشارخون پس از التهاب، برای افراد با پوست تیره، بی‌خطر نبود.

بر خلاف لیزر پوست و لایه‌برداری عمیق با مواد شیمیایی، میکرونیدلینگ آر اف می‌تواند انرژی را در جایی که بیشتر مورد نیاز است (لایه عمیق پوست) تحویل دهد، همچنین آسیب‌های سطح پوست را به حداقل می‌رساند. این به معنی حداقل آسیب قابل مشاهده است، بدون اینکه نتایج را تحت تاثیر قرار دهد.

از آنجا که میکرونیدلینگ آر اف صدمه به سطح پوست را به حداقل می‌رساند، این روش جایگزین مناسبی برای لیزرهای جوان‌سازی برای بهبود بافت پوست و سفت شدن پوست در افراد با پوست‌های تیره یا پوست‌هایی است که مستعد ابتلا به جای زخم یا افزایش فشار خون هستند.

یک جلسه درمان آر اف فرکشنال چقدر طول می‌کشد؟ 

بسته به اندازه و محل قرارگیری در منطقه مورد نظر، روش جوانسازی آر اف فرکشنال بطور معمول بین 20 تا 45 دقیقه طول می‌کشد. قبل از درمان می‌توان از بی‌حسی موضعی استفاده کرد که باعث افزایش مدت زمان حضور شما در کلینیک می‌شود. از آنجا که وضعیت پوستی هر فرد منحصر به فرد است، ممکن است در برخی افراد با سه تا چهار جلسه درمان نتایج رضایت بخشی حاصل شود اما برخی دیگر ممکن است برای دستیابی به نتایج چشم‌گیر مورد نظر خود جلسات بیشتری را لازم داشته باشند.

آیا جوانسازی پوست با آر اف فرکشنال روش ایمن است؟ 

بله، این روش برای بیشتر بیماران بی‌خطر است. این روش درمانی از فن آوری فرکانس رادیویی استفاده می‌کند که ثابت شده برای همه تن‌های پوستی ایمن و موثر است. مشاوره با پزشکان برای تعیین اینکه آیا این روش درمانی مناسب شما است یا خیر، لازم است.

آخرین مقالات

مشاوره رایگان شبانه روزی