درمان خط خنده با تزریق فیلر: مزایای ژل برای رفع خط لبخند

 

با پوشیدن لباس‌های شیک، لبخند درخشان و شخصیت پرانرژی، همیشه می‌توانید جوان‌تر از سن خود به نظر برسید. اما اثرات روند پیری ممکن است با تشکیل چین و چروک‌های کوچک و خطوط عمیق و محکم در مناطق خاص صورت، تلاش کنند تا بر شما غلبه کنند.

شاید متوجه شده باشید که چند خط بالای لب‌هایتان شکل گرفته‌اند یا چین و چروک‌های کوچکی در اطراف دهانتان دیده می‌شود. این تغییرات طبیعی هستند، اما شما مجبور نیستید با آنها زندگی کنید.

با خوشبختی، چندین گزینه وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا این چروک‌ها را صاف کنید. استفاده از فیلر یا پرکننده پوست می‌تواند به شما ظاهری جوانتر با هزینه‌های کمتر از روش‌های سنتی لیفت صورت بدهد. برخی از فیلرها در کمتر از ۳۰ دقیقه، خطوط و چین و چروک‌ها را پر می‌کنند و نتیجه آنها تا ۲ سال باقی می‌ماند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی درمان خط خنده و یا برای رزرو نوبت در کلینیک پوست و مو رازی، با شماره تلفن‌ ۰۲۱۴۵۳۷۹ تماس حاصل فرمایید.

خطوط خنده چیست؟


چین‌هایی که از بینی شروع شده و تا گوشه‌های لب امتداد می‌یابند، «خط لبخند» یا «خط خنده» نامیده می‌شوند. این چین‌های پوستی که در اطراف بینی وجود دارند از چربی‌های اطراف دهان پشتیبانی می‌کنند. اگر خط خنده به مرور زمان بسیار عمیق شود، چهره خسته‌تر به نظر می‌رسد. عمیق‌تر شدن چین‌های بینی زمانی اتفاق می‌افتد که بافت چربی زیر پوست شروع به آویخته شدن از استخوان گونه می‌کند. در واقع حجم اضافی در گونه شروع به آویزان شدن روی چین‌های بینی می‌کند که باعث عمیق‌تر شدن این چین‌ها می شود. خطوط لبخند می‌توانند ظاهر شما را پیرتر، خسته یا ناراحت نشان دهند؛ حتی اگر از درون احساس جوانی داشته باشید.

تفاوت بوتاکس و فیلر


پرکننده‌های پوست یا فیلر، برخلاف بوتاکس که ماهیچه‌های زیر چروک را شل می‌کند، خطوط یا چین‌های این ناحیه را با مواد مختلفی پر می‌کنند، در نتیجه نقاط دچار مشکل تقریباً ناپدید می‌شوند.

 

 

فیلر خط خنده چطور عمل می‌کند؟


فیلر خط خنده چطور عمل می‌کند

خطوط اطراف بینی به دلیل از بین رفتن حجم در نواحی میانی صورت ایجاد می‌شوند. این امر باعث آویختگی گونه‌های ما و ایجاد چین و چروک می‌شود. پزشکان این ناحیه را به دو روش درمان می‌کنند: اغلب با لیفت استخوان‌های گونه که باعث کشیده شدن پوست به سمت بالا می‌شود. پزشکان اغلب این درمان را با تزریق مستقیم فیلر به درون چین‌های اطراف بینی، ترکیب می‌کنند که باعث از بین رفتن این چروک‌ها می‌شود. ممکن است پزشکان برای گرفتن نتیجه بهتر، از ترکیب سوزن و کانول استفاده کنند.

این روش درمانی برای چه کسانی خوب است؟


این درمان برای تمام سنین و برای تمام کسانی که برای کاهش خطوط خنده لیفت بخش میانی صورت نیاز دارند مناسب است.

از چه فیلری استفاده می‌شود؟


پزشکان در کلینیک خود از انواع مختلفی از پرکننده‌ها استفاده می‌کنند از جمله ژوویدرم، رستیلن، تئوکسن، روولاکس. پزشک شما درباره مزایای هر یک از این فیلرها و اینکه کدام یک برای درمان شما مطلوب است با شما صحبت خواهد کرد

در طول درمان چه اتفاقی می‌افتد؟


قبل از هر جلسه درمانی، تجزیه و تحلیل ویژگی‌های افزایش سن در چهره شما انجام خواهد شد. در طول درمان، تزریق‌های اندازه گیری شده فیلر در نواحی مهم صورت برای لیفت و پشتیبانی از خطوط بینی انجام می‌گیرد. پزشکان از یک کانول استفاده می‌کنند که تنها به یک محل تزریق نیاز دارد که در هر صورت به معنای حداقل درد است اما اگر احساس کردید به بی‌حسی نیاز دارید، می‌توان از مقداری کرم بی‌حسی موضعی استفاده کرد. پرکننده‌های اسید هیالورونیک که تزریق می‌شوند، بلافاصله پوست را ترمیم و جوانسازی می‌کنند و کمک می‌کنند تا کانتور و حجم صورت به شکل گذشته خود باز گردد. درمان تقریباً ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

چه زمانی می‌توانم نتایج پرکننده خطوط خنده را ببینم؟


چه زمانی می‌توانم نتایج پرکننده خطوط خنده را ببینم؟

بلافاصله پس از انجام جلسه درمانی متوجه نتایج آن خواهید شد اما تا حدود ۲ هفته پس از درمان، اثرات کامل آن را نخواهید دید. این تاخیر صرفاً به این دلیل است که اسید هیالورونیک برای حل درست و کامل به زمان نیاز دارد. معمولاً حدود دو هفته پس از درمان باید برای یک قرار ملاقات به پزشک مراجعه کنید تا نتایج درمان شما بررسی شود و در صورت نیاز به اصلاحات، اقدامات لازم صورت بگیرد. تزریق پرکننده احتمالاً با اندکی کبودی و تورم همراه خواهد بود؛ اگرچه این عوارض با استفاده از کانول به میزان زیادی کاهش خواهند یافت.

نتایج درمان تا چه مدت باقی می‌ماند؟


تاثیر پرکننده‌های خطوط بینی، تقریباً ۱۲ تا ۱۸ ماه باقی می‌ماند. با این حال مانند هر درمان دیگری نتایج آن در افراد مختلف متفاوت است.

آیا این درمان درد دارد؟


ناحیه محل تزریق حساسیت زیادی ندارد اما پزشکان از بی‌حسی موضعی خوبی استفاده می‌کنند و فیلرهای ما، خود حاوی بی‌حس کننده هستند و باعث می‌شوند در طول درمان راحت باشید.

پس از جلسه درمانی چگونه به نظر خواهم رسید؟


تزریق فیلر نیز مانند هر تزریق دیگری، مقداری خطر تورم و کبودی دارد؛ به خصوص در ۴۸ ساعت اول با اجتناب از مصرف داروهای رقیق کننده خون و مصرف آرمیکا یک هفته قبل از درمان، می‌توان این عوارض را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

دیگر کاربردهای تزریق فیلر چیست؟


لب‌ها

لب‌های جوان که پرحجم و برجسته هستند، به مرور زمان حجم و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند و این امر باعث باریکی یا آویختگی لب‌ها می‌شود. خواه افزایش سن باعث باریک شدن لب‌ها شده باشد، خواه لب‌های شما هیچ وقت حجم دلخواه شما را نداشته‌اند، در هر صورت تنها نیستید. بسیاری از مردم آرزو دارند که لب‌های بزرگتر و پرحجم‌تری داشته باشند. لب‌ها یکی از نواحی محبوب صورت برای تزریق فیلر پوست هستند. در صورتی که انجام این تزریق توسط یک فرد ماهر انجام شود، نتیجه آن بسیار طبیعی و زیبا خواهد بود.

گونه‌ها

با گذشت زمان، گونه‌های ما از حجم خود از دست می‌دهند و به همین دلیل آویزان می‌شوند. این آویختگی باعث افتادگی صورت و پدیدار شدن علائم پیری در افراد می‌شود. از دست دادن حجم طبیعی در ناحیه گونه، به عنوان افتادگی ناحیه میانی صورت به دلیل روند پیری شناخته می‌شود. اما تزریق فیلر می‌تواند برجستگی‌های از دست رفته صورت را بهبود بخشیده و گونه‌های برجسته‌ای که به عنوان نشانه‌ای از زیبایی طبیعی شناخته می‌شوند را به وجود بیاورد.

گودی زیر چشم

برای بسیاری از افراد، استفاده از پرکننده در ناحیه زیر چشم یک گزینه موثر و بی‌خطر برای جوان‌تر به نظر رسیدن است. بسیاری از افراد از وجود سایه‌ها و فرورفتگی‌های زیر چشم‌های خود ناراضی هستند، این فرورفتگی‌ها ممکن است ناشی از عوامل ژنتیکی باشند یا نشانه‌ی پیری باشند. اگرچه جراحی می‌تواند گودی زیر چشم را با تزریق چربی به پلک پایینی اصلاح کند، استفاده از درمان‌های پرکننده به عنوان یک روش غیرتهاجمی و محبوب تبدیل شده است. بسیاری از افراد برای جلوگیری از خطرات و عوارض احتمالی جراحی، ترجیح می‌دهند از این روش استفاده کنند. درمان با پرکننده‌های پوستی می‌تواند نتیجه‌ای طبیعی و بلندمدت با حداقل آسیب باشد، و اغلب بیشتر از یک سال موثر باقی بماند.

خطوط ماریونت

حتی اگر تا به حال درباره خطوط ماریونت چیزی نشنیده باشید، احتمالاً می‌دانید چیست. این خطوط که مستقیماً از گوشه‌های دهان به سمت پایین امتداد پیدا می‌کنند، می‌توانند باعث نارضایتی شما شوند. این خطوط ماریونت با از بین رفتن حجم صورت عمیق‌تر می‌شود و چین‌های عمیقی زیر دهان ایجاد می‌گردد.

چین‌های عمودی لب/ چین‌های پوکر/ چین‌های فرد سیگاری

گذشت زمان بر علیه ظاهر پوست شما عمل می‌کند. هر وقت صحبت می‌کنید، غذا می‌خورید، از یک نی نوشیدنی می‌نوشید، سیگار می‌کشید، کسی را می‌بوسید یا لبخند می‌زنید، پوست شما تحت تاثیر قرار می‌گیرد و به تدریج خطوطی روی چهره شما شکل می‌گیرد. ممکن است پنهان کردن خطوط عمودی بالا و پایین لب‌های شما به وسیله میکاپ و آرایش سخت باشد یا حتی وقتی یک رژ لب براق می‌زنید این خطوط برجسته‌تر دیده شوند.

 گوشه‌های دهان

گوشه‌های دو طرف دهان که اغلب محل تلاقی لب‌ها نیز نامیده می‌شود، می‌تواند با افزایش سن و از بین رفتن حجم صورت دچار افتادگی شده و به سمت پایین شیب پیدا کند. این ظاهر نامحسوس دهان می‌تواند ظاهر شما را اخمو یا عصبانی جلوه دهد. علاوه بر این، از دست دادن حجم در این ناحیه، اغلب از قبل باعث ایجاد خطوط ماریونت شده است.

چین زیر فک

ناحیه چانه زیر فک یا سولکوس زیر فک، یک ناحیه کمتر شناخته شده از صورت است که تاثیر زیادی بر ظاهر شما دارد. این ناحیه به نواحی دو طرف چانه شما می‌پردازد. با گذشت زمان، کاهش حجم صورت ممکن است باعث افتادگی پوست در نواحی دیگر صورت شود و باعث خالی شدن ناحیه چانه زیر فک می‌شود.

خط فک

برجسته شدن خط فک دلایل مختلفی دارد. با تزریق فیلر پوستی به این ناحیه، می‌توانید با پر کردن پوست شل شده، ظاهر جوانتری به خود ببخشید. همچنین، صاف کردن برجستگی‌های فک می‌تواند ظاهر آن را بهبود بخشید و غبغب یا لایه‌های آویخته زیر فک را کاهش داده و افتادگی پوست را از بین ببرد. اگر همیشه احساس می‌کردید خط فک شما برجستگی لازم را ندارد یا علائم پیری در چهره‌تان را مشاهده می‌کنید، برجسته کردن فک با تزریق ممکن است برای شما مناسب باشد. بسیاری از مردان و زنان به دنبال داشتن خطوط فک محکمتر یا زاویه فک نرم‌تر و زنانه‌تر هستند.

چین و چروک چانه

این چین و چروک‌های مزاحم را می‌توان به شکل افقی در سراسر چانه دید که درخشش لبخند شما را از بین می‌برند. چین و چروک‌های چانه به تدریج و با افزایش سن و از بین رفتن حجم صورت ظاهر می‌شوند.

زخم‌های اکتسابی

اگر شما کودکی بودید که از آکنه رنج می‌برده‌اید یا در بزرگسالی همچنان دچار آکنه هستید و وجود آن، زخم‌هایی را روی چهره شما باقی گذاشته است که یک یادآور ثابت باقی مانده‌اند؛ می‌توانید از تزریق برای از بین بردن آنها استفاده کنید؛ زیرا جای زخم‌های آکنه موضوعی آزار دهنده است و نقش مهمی در اعتمادبه‌نفس شما دارد.

دست‌ها

بسیاری از افراد نمی‌دانند چطور از شر چین و چروک دست‌ها خلاص شوند اما اکنون شما می‌توانید با استفاده از تزریق فیلر پوستی، ظاهر دست‌های مسن خود را بهبود ببخشید. تزریق فیلر به ترمیم دست‌ها و جوان‌تر کردن آنها کمک می‌کند. این عمل به سرعت در مطب پزشک انجام می‌شود و باعث کمتر به نظر رسیدن برجستگی تاندون‌ها و رگ‌ها می‌گردد و ظاهری صاف و طبیعی برای دستهای شما به ارمغان می‌آورد که برای بیشتر بیماران تا یک سال باقی می‌ماند.

آخرین مقالات

مشاوره رایگان شبانه روزی