فیلر زیر چشم برای درمان تیرگی و چین و چروک (بهترین برند فیلر چشم)

هیالورونیک اسید ماده ای است که به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد و اخیراً از آن در صنعت زیبایی و به شکل ژل برای افزایش حجم صورت و از بین بردن علائم حاصل از پیری استفاده می‌شود. فیلرهای مخصوص زیر چشم هیالورونیک اسید زیر چشم تزریق می‌شوند تا باعث جوان تر شدن صورت شوند. انتخاب نوع فیلر از قبیل پرفکتا و آلیاکسین نتایج دلخواه بیمار را ایجاد خواهد کرد. پزشک از این محصولات برای بهبود زیبایی صورت و ایجاد نتایج طبیعی تر استفاده می‌کند. تزریق ژل هیالورونیک اسید یک روش غیر تهاجمی است که در مطب پزشک انجام می‌گردد. فرایند درمان حدود ۳۰ دقیقه یا کمتر طول می‌‌کشد و نتایج به دست آمده حدود ۶ تا ۹ ماه ماندگاری دارند.

تزریق ژل زیر چشم به بهبود زیبایی صورت و افزایش جوانی و شادابی آن کمک می‌کند اما شما باید قبل از تزریق ژل چند نکته مهم را در نظر بگیرید. مراجعه به یک پزشک با تجربه کلیدی ترین مسئله در خصوص تزریق ژل است. از آنجایی که تزریق ژل زیر چشم یک روش بسیار حساس است باید توسط یک پزشک با تجربه انجام شود تا ریسک بروز عوارض جانبی به حداقل برسد و نتایج به دست آمده کاملا طبیعی باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی فیلر زیر چشم و یا برای رزرو نوبت در کلینیک پوست و مو رازی با شماره تلفن‌های ۰۲۱۴۵۳۷۹ تماس حاصل فرمایید.

مزایای فیلر زیر چشم چیست؟


برخی از مزایای تزریق فیلر زیر چشم به شرح زیر می‌باشد:

 مزایای فیلر زیر چشم

رفع سیاهی زیر چشم

گاهی اوقات، ظاهر شدن سیاهی زیر چشم ممکن است به دلیل خستگی، آلرژی یا کم‌آبی بدن باشد. اما یکی از عوامل شایع برای این موضوع، بالا رفتن سن است. در این دوران، فرآیند تولید سلول‌های پوستی جدید کاهش پیدا می‌کند و پوست زیر چشم نازک‌تر می‌شود. همچنین، میزان چربی و کلاژن پوست نیز کاهش می‌یابد که منجر به ظاهر شدن عروق خونی زیر چشم و سیاهی آن می‌شود. برای رفع سیاهی زیر چشم، می‌توان از هیالورونیک اسید استفاده کرد. این ماده به عنوان یک لایه بین چشم و عروق خونی عمل کرده و سیاهی زیر چشم را کاهش می‌دهد.

چروک

در مورد چین و چروک زیر چشم نیز، می‌توان از هیالورونیک اسید به عنوان یکی از روش‌های درمانی همراه با لیزر استفاده کرد. با بالا رفتن سن و کاهش تولید کلاژن و الاستین، تعداد زیادی چین و چروک زیر چشم شکل می‌گیرد، زیرا الاستیسیته پوست کاهش می‌یابد. در این شرایط، تزریق هیالورونیک اسید زیر چشم می‌تواند به طور موقت به رفع چین و چروک اطراف چشم کمک کند.

ژل زیر چشم برای چه مواردی کاربرد ندارد؟


هایپرپیگمنتیشن

در برخی موارد تیرگی زیر چشم بیشتر به علت هایپرپیگمنتیشن به وجود می‌آید که معمولاً تزریق ژل تاثیری در بهبود مشکل نخواهد داشت. در این شرایط می‌توان از لیزر درمانی یا پیلینگ شیمیایی استفاده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با متخصص زیبایی صحبت کنید.

چروک جدید

اگرچه از فیلرها به عنوان یک روش درمانی ضد چروک استفاده می‌شود نمی‌توانند از به وجود آمدن چروک جدید جلوگیری کنند. گاهی اوقات پزشک بر اساس شرایط خاص بیمار از محصولات حاوی سم بوتولینیوم مانند بوتاکس، دیسپورت و زئومین استفاده خواهد کرد.

مزایای تزریق ژل زیر چشم


  • تغییر آنی زیر چشم
  • روشن تر شدن زیر چشم
  • افزایش حجم زیر چشم
  • جوان تر به نظر رسیدن و رفع ظاهر خسته چشم‌ها

فرایند تزریق ژل زیر چشم


از آنجایی که تزریق ژل زیر چشم مناسب برای همه افراد نیست، بهتر است ابتدا به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا علل تیرگی زیر چشم و پف آن را بررسی کند، علیرغم خواب و استراحت کافی. پس از جلسه مشاوره، می‌توانید برای درمان آماده شوید. پزشک از شما می‌پرسد که آیا تمایلی به استفاده از پماد بی حسی دارید یا خیر. اگر مایل به استفاده از پماد باشید، باید حدود نیم ساعت تا یک ساعت منتظر باشید تا پماد شروع به اثرگذاری کند. پزشک از دو روش مختلف برای تزریق ژل استفاده می‌کند: روش قدیمی با استفاده از سوزن بسیار کوچک برای تزریق ژل و روش جدید با استفاده از کانوله، که ژل به طور صحیح زیر چشم قرار می‌گیرد تا نتایج دلخواه را به وجود بیاورد. پس از تزریق ژل و کاهش تورم و کبودی، می‌توانید شاهد نتایج اولیه باشید. نتایج نهایی طی مدت یک تا دو هفته پس از تزریق قابل مشاهده خواهد بود.

ماندگاری نتایج به دست آمده چقدر است؟


ماندگاری نتایج حاصل از تزریق ژل زیر چشم به عوامل مختلفی از قبیل سن بیمار، متابولیسم بدن و سبک زندگی او بستگی دارد. اکثر بیماران پس از ۸ تا ۱۲ ماه برای تزریق مجدد به پزشک خود مراجعه می‌کنند.

عوارض جانبی


به طور کلی از تزریق ژل زیر چشم به عنوان یک روش بسیار ایمن یاد می‌‌شود با این حال برخی از عوارض جانبی وجود دارد که باید با آنها آشنا شوید.

کبودی

کبودی یکی از عوارض جانبی شایع مرتبط با تزریق ژل هیالورونیک اسید است و تحقیقات نشان داده حدود ۱۹ تا ۲۴ درصد از بیماران دچار کبودی می‌شوند حال آنکه برخی دیگر از مطالعات انجام شده حکایت از کبودی در ۶۸ درصد از بیماران دارد. اکثر بیماران ادعا می‌‌کنند کبودی و تورم ایجاد شده طی مدت چند روز برطرف می‌شود. پزشک به منظور کاهش کبودی و تغییر رنگ پوست به تجویز پماد آرنیکا خواهد پرداخت.

هایپرپیگمنتیشن

گاهی اوقات به علت نحوه واکنش پوست به فرآیند تزریق ژل احتمال هایپرپیگمنتیشن وجود دارد. طبق تحقیقات انجام شده افرادی که رنگ پوست آنها تیره تر است بیشتر دچار این اختلال خواهند شد.

ناهماهنگی دو طرف صورت

گاهی اوقات تزریق‌ ژل می‌تواند باعث به وجود آمدن توده یا سایر ناهنجاری‌ها زیر چشم شود که معمولاً این مشکلات طی مدت چند روز برطرف خواهد شد در غیر این صورت باید به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک از آنزیم هیالورونیداز برای حل کردن فیلر هیالورونیک اسید و رفع عوارض جانبی حاصل از درمان استفاده خواهد کرد.

برندهای توصیه شده برای زیر چشم


پرطرفدا ترین برندهای فیلر مورد استفاده برای زیر چشم عبارتند از رستالین و ژوویدرم که از لحاظ قیمت و ماندگاری و کسب نتایج مطلوب شبیه یکدیگر هستند. اکثر پزشکان ژل مورد استفاده را با توجه به نظر تخصصی خود و انتظارات بیمار از درمان انتخاب می‌کنند.

مراقبت‌های پس از تزریق ژل


به منظور تسریع فرآیند بهبود و بهتر شدن نواحی تحت درمان باید از موارد زیر پیروی کنید:

  • از رفتن به سونا یا قرار گرفتن در معرض گرمای شدید خودداری کنید.
  • تا چند روز پس از تزریق ژل از وارد کردن فشار به آن ناحیه خودداری کنید.
  • پس از انجام دادن فعالیت جسمانی شدید اجتناب کنید.
  • از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید.
  • حداقل تا دو هفته پس از تزریق ژل از روش‌هایی مانند موم انداختن صورت یا پیلینگ شیمیایی اجتناب کنید.
  • در صورت بروز درد می‌توانید با مشورت پزشک خود از پاراسیتامول استفاده کنید.

 مراقبت‌ پس از تزریق ژل

به جای فیلر از چه محصولاتی می‌توان استفاده کرد؟


در بازار، محصولات مراقبت از پوست به وفور موجود هستند که می‌توانند به رفع تیرگی زیر چشم کمک کنند. تحقیقات نشان داده است که استفاده از کرم دور چشم و سرم‌های حاوی رتینوئید، آنتی اکسیدان‌ها، هیالورونیک اسید و پپتیدها می‌تواند بهبود ظاهر چشم را به همراه داشته باشد. این محصولات می‌توانند فرآیند تولید کلاژن و آبرسانی به نواحی مورد نظر را افزایش دهند. با افزایش آبرسانی و حجم زیر چشم، می‌توان به رفع تیرگی آن کمک کرد. همچنین، استفاده از کانسیلر زیر چشم می‌تواند به صورت فوری به رفع تیرگی کمک کند. اما محصولات روشن کننده پوست تأثیر چندانی در کاهش تیرگی زیر چشم ندارند. به طور کلی، خواب کافی، مصرف آب به مقدار لازم و مصرف مواد مغذی می‌تواند از بروز تیرگی زیر چشم جلوگیری کند و بدون نیاز به مداخلات پزشکی به رفع آن کمک کند. در برخی موارد، روش‌های جراحی نیز برای رفع تیرگی زیر چشم استفاده می‌شوند. بلفاروپلاستی پلک پایین نسبت به تزریق ژل نتایج بهتری به دنبال دارد، اما استفاده از داروی بیهوشی، طولانی شدن دوره بهبودی و هزینه‌های اضافی را به همراه دارد.

آخرین مقالات

مشاوره رایگان شبانه روزی