کشیدن پوست بعد از لاغری با روشهای مختلف جراحی، ورزش، تغذیه و

چاقی به طور هشداردهنده در سراسر جهان در حال افزایش است و خطرات زیادی را به دنبال دارد و بر سلامت افراد تاثیرات منفی خواهد گذاشت. خوشبختانه می‌‌‌توان به کمک روش‌های جراحی به رفع این مشکل کمک کرد این در حالی است که برخی از افراد از رژیم غذایی و ورزش برای کاهش وزن استفاده می‌کنند. با این حال یکی از مشکلات اصلی کاهش وزن، شل شدگی و افتادگی پوست نواحی مختلف بدن است. خوشبختانه روش‌های متعددی از قبیل روش‌های غیر تهاجمی، تغییر سبک زندگی و عمل جراحی برای کشیدن پوست بعد از لاغری وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی کشیدن پوست بعد از لاغری و یا برای رزرو نوبت در کلینیک  پوست و مو رازی با شماره تلفن های 02188334029  –  02188333259 تماس حاصل فرمایید.

انواع روش‌های جراحی برای کشیدن پوست بعد از لاغری


انواع روش‌های جراحی برای کشیدن پوست بعد از لاغری

عمل جراحی به طور گسترده به پیکرتراشی بدن کمک می‌‌کند و باعث رفع افتادگی پوست نواحی مختلف بدن از قبیل بازوها، ران و سینه، شکم، کمر و باسن خواهد شد. برخی از جراحی‌های رایج برای کشیدن پوست بعد از لاغری به شرح زیر می‌باشند:

  تفاوت ابدومینوپلاستی با پانیکولکتومی

آیا می‌دانید چه تفاوتی بین ابدومینوپلاستی و پانیکولکتومی وجود دارد؟ یکی از مشکلات شایعی که افراد پس از کاهش وزن زیاد با آن روبرو می‌شوند، افتادگی و شل شدگی پوست در ناحیه پایین شکم است. در برخی از موارد، پوست شکم به حدی شل می‌شود که به ناحیه تناسلی می‌رسد و این وضعیت با عبارت پانیکولوس شناخته می‌شود. هرچند که ابدومینوپلاستی و پانیکولکتومی از نظر محل برش‌ها شباهت‌هایی دارند، اما این دو روش درمانی از لحاظ هدف و اهداف آن‌ها کاملاً متفاوت هستند.

پانیکولکتومی یک روش جراحی است که به منظور بهبود عملکرد بیمار (از جمله افزایش توانایی ورزش، کاهش درد یا درمان عفونت مزمن ناشی از افتادگی پوست) انجام می‌شود، در حالی که ابدومینوپلاستی به منظور بهبود شکل و ظاهر ناحیه شکم و دور کمر انجام می‌شود. در پانیکولکتومی، تنها پوست آویزان برداشته می‌شود، در حالی که جراحی ابدومینوپلاستی شامل رفع افتادگی پوست شکم و ترمیم عضلات این ناحیه همراه با کاهش چربی‌های اضافی است.

 لیفت ران

معمولاً جراحی لیفت ران  به درمان چربی اضافی قسمت داخلی ران و افتادگی پوست این ناحیه کمک می‌کند. در این روش پزشک برش‌های مورد نیاز را درون خطوط طبیعی کشاله ران و قسمت داخلی آن ایجاد می‌کند تا پوست و چربی اضافی را تخلیه نماید و به بهبود شکل و ظاهر پا کمک کند.

 لیفت باسن

بهترین روش برای درک بهتر جراحی لیفت باسن، آن است که این جراحی را معادل ابدومینوپلاستی در قسمت کمر در نظر بگیریم. پس از کاهش قابل توجه وزن بدن معمولاً بیماران از افتادگی باسن و شل شدگی پوست قسمت داخلی ران شکایت دارند. پزشک با ایجاد یک برش در قسمت فوقانی باسن به رفع چربی و پوست اضافه می‌پردازد تا شکل باسن اصلاح گردد. گاهی اوقات پزشک از لیفت باسن به همراه سایر روش‌های موجود به منظور افزایش حجم و بهبود شکل باسن استفاده می‌کند و چربی‌های سایر نقاط را به درون باسن تزریق می‌کند.

 لیفت قفسه سینه آقایان

آقایانی که وزن زیادی از دست داده اند شاهد شل شدگی پوست قفسه سینه خود خواهند بود. در چنین مواردی پزشک به منظور رفع این مشکل به خارج کردن پوست و چربی اضافی می‌پردازد تا با کشیدن پوست، سینه عضلانی به نظر برسد.

 لیفت قسمت فوقانی و پایین کمر

لیفت قسمت فوقانی کمر که تحت عنوان لیفت خط سوتین نیز شناخته می‌‌شود روشی است که با هدف رفع پوست اضافی و برطرف کردن توده‌های چربی دو طرف قفسه سینه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش پزشک برش‌های مورد نیاز را زیر خط سوتین به وجود می‌‌آورد تا جلب توجه نکنند.

ابدومینوپلاستی گسترده

در برخی از بیماران کاهش زیاد وزن بدن منجر به افتادگی پوست قسمت فوقانی و بیرونی ران و از بین رفتن شکل دقیق کمر خواهد شد. متاسفانه جراحی کوچک کردن شکم به روش قدیمی به رفع مشکلات ران و کمر بیماران نمی‌پردازد.

 لیفت جانبی یا لیفت قسمت پایین بدن

بیمارانی که به شدت وزن کم می‌کنند شاهد افتادگی پوست شکم، قسمت فوقانی و بیرونی ران، ناحیه کمر، باسن و قسمت پایین کمر خواهند شد. در این بیماران جراحی سفت کردن پوست این نواحی به منظور بهبود ظاهر بدن آنها توصیه می‌‌شود. لیفت جانبی یا لیفت قسمت پایین بدن یک جراحی گسترده است زیرا نواحی متعددی از بدن را هدف قرار می‌دهد و باعث سفت تر شدن پوست این نواحی و لطافت بیشتر پوست شکم، باسن و ران خواهد شد. این عمل جراحی معمولاً رضایت گسترده بیماران را به دنبال دارد.

لیفت صورت: کشیدن پوست صورت بعد از لاغری 

همه افراد نمی‌‌دانند که لیفت صورت  یک روش جراحی برای کشیدن پوست و برطرف کردن پوست اضافی بدن است. اگرچه معمولا از جراحی لیفت صورت به‌ منظور کاهش چین و چروک و خطوط حاصل از بالا رفتن سن استفاده می‌شود می‌‌تواند به رفع پوست اضافی صورت و سایر مشکلات ناشی از کاهش وزن کمک کند.

 سایر روش‌های درمانی برای کشیدن پوست

معمولاً روش‌های جراحی برای کشیدن پوست شامل لیفت قسمت فوقانی بدن از قبیل لیفت بازو و لیفت سینه می‌باشند. گاهی اوقات پزشک در کنار این روش‌ها از عمل‌های دیگری برای پیکرتراشی استفاده می‌کند مانند جراحی لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی.

 بهترین متقاضیان برای انجام جراحی کشیدن پوست بعد از لاغری


بهترین متقاضیان برای انجام جراحی کشیدن پوست بعد از لاغری

افرادی که وزن زیادی از دست داده‌اند و پوست آن‌ها افتاده و شل شده است، ممکن است به جراحی کشیدن پوست نیاز داشته باشند. این افراد به طور کلی از لحاظ سلامتی در وضعیت خوبی هستند و به وزن ایده‌آل خود رسیده‌اند، به‌طوری که وزن آن‌ها در یک بازه زمانی مدت‌های شش ماه تا یک سال ثابت مانده است. دوران بهبود پس از جراحی کشیدن پوست بعد از لاغری نسبتاً طولانی است. بیماران ممکن است پس از جراحی بتوانند راه بروند و بایستند، اما بیشتر آن‌ها به مدت یک تا دو هفته نیاز به استراحت دارند تا دوباره بتوانند فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهند. در این دوران، بیماران به کمک دوستان و اعضای خانواده خود نیاز دارند تا دوران بهبود را سپری کنند. به طور کلی، پس از جراحی باید به مدت ۴ تا ۸ هفته از انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین خودداری کنند.

افرادی که به جراحی کشیدن پوست بعد از لاغری متقاضی هستند، باید در نظر داشته باشند که ممکن است بافت اسکاری در نتیجه جراحی شکل گیرد. اگرچه پزشک از خطوط طبیعی بدن برای ایجاد برش استفاده می‌کند یا آن‌ها را در نقاطی قرار می‌دهد که زیر لباس پنهان می‌شوند، اما ممکن است این خطوط هنگام استفاده از برخی لباس‌های خاص مانند لباس شنا مشهود شوند. اندازه و محل ایجاد برش‌ها به نوع عمل جراحی مورد نیاز بستگی دارد. افرادی که به جراحی کشیدن پوست بعد از لاغری متقاضی هستند، تغییرات قابل توجهی در شکل و ظاهر بدن خود خواهند داشت، اما جراحی رفع پوست اضافی ضرورتاً آن‌ها را به نتیجه دلخواه نمی‌رساند.

 آمادگی برای جراحی کشیدن پوست بعد از لاغری


پزشک با توجه به نوع جراحی کشیدن پوست بعد از لاغری نکات مرتبط با آماده شدن برای عمل، ویتامین‌هایی که باید مصرف کنید، داروهایی که باید از مصرف آنها اجتناب کنید، نکات مرتبط با رژیم غذایی در دوران بهبود را به شما گوشزد خواهد کرد. افراد سیگاری باید به مدت یک ماه قبل از عمل و یک ماه پس از آن از استعمال دخانیات خودداری کنند زیرا سیگار کشیدن در فرایند گردش خون و ترمیم زخم اختلال ایجاد می‌کند. بیمارانی که تقریباً نیمی از وزن بدن خود را از دست داده ‌اند باید به مدت یک ماه قبل و بعد از جراحی از مکمل پروتئین به منظور کاهش عوارض مرتبط با ترمیم زخم استفاده کنند.

 بهبودی پس از جراحی کشیدن پوست


بازگردانی بهبود پس از جراحی کشیدن پوست بستگی به نوع عمل دارد. در جراحی‌های کم تهاجمی مانند لیفت سینه یا لیفت بازو، دوران بهبود معمولا کوتاه‌تر است. بیمارانی که این نوع جراحی را تجربه می‌کنند، ممکن است تا یک هفته پس از عمل به کار خود بازگردند و فعالیت‌های ورزشی سبک مانند پیاده‌روی را انجام دهند. اما باید حداقل یک ماه پس از عمل از انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین مثل وزنه‌برداری خودداری کنند. در جراحی‌های گسترده مانند ابدومینوپلاستی، لیفت ران، لیفت بازو یا لیفت باسن، دوران بهبود معمولا طولانی‌تر است. این گروه از بیماران ممکن است ۲ تا ۳ هفته پس از عمل به کار بازگردند، اما بسیاری از آن‌ها ترجیح می‌دهند حداقل یک ماه در منزل استراحت کنند. معمولا طول می‌کشد تا بیمار به شرایط قبل از عمل برگردد، و پزشک تا حد امکان تمرینات سبک را توصیه می‌کند اما ورزش سنگین ممنوع است. در نهایت، بدن نیاز به زمان دارد تا بهبود یابد و نتایج نهایی به دست بیاید. تورم بدن معمولا طی ۳ تا ۶ ماه کاهش می‌یابد و بافت اسکار نیز طی یک سال برطرف می‌شود.

 خطرات و عوارض کشیدن پوست پس از لاغری


اگرچه خطرات و عوارض حاصل از جراحی کشیدن پوست بعد از لاغری نادر هستند بهتر است بیمار با عوارض احتمالی آشنا شود تا بتواند از بدن خود مراقبت نماید و خطرات مرتبط با جراحی به حداقل برسد. برخی از این خطرات عبارتند از عفونت، خونریزی، ترمیم نامناسب زخم یا بخیه‌ها، تجمع مایع در ناحیه جراحی شده، خطرات مرتبط با بیهوشی، درد شدید، تورم بیش از حد و نکروز بافت چربی. پزشک از بیمار می‌خواهند به طور دقیق از مراقبت‌های بعد از عمل پیروی نماید تا ریسک بروز هرگونه عارضه جانبی به حداقل برسد و فرآیند بهبود با سرعت بیشتری سپری شود.

هزینه جراحی کشیدن پوست بعد از لاغری


هزینه جراحی کشیدن پوست بعد از لاغری

هزینه جراحی کشیدن پوست بعد از لاغری به طور کلی به نوع روش درمانی یا استفاده از روش‌های درمانی ترکیبی بستگی دارد. پزشک در جلسه مشاوره حضوری و پس از انجام معاینات اولیه نوع جراحی مناسب به منظور کسب نتایج دلخواه را به بیمار معرفی خواهد کرد. پس از انجام معاینات جسمانی و ارزیابی‌های اولیه و آشنایی با اهداف و انتظارات بیمار، پزشک روش درمانی مناسب به منظور رفع افتادگی پوست را به بیمار پیشنهاد خواهد کرد.

درمان‌های بدون جراحی برای سفت کردن و کشیدن پوست بعد از لاغری


روش‌های غیر جراحی مختلفی برای سفت کردن و کشیدن پوست بعد از لاغری وجود دارد که شما می‌توانید به کمک آنها به بهبود ظاهر پوست خود کمک کنید اما به خاطر داشته باشید که این روش‌ها نمی‌توانند به طور کامل مشکل افتادگی پوست شما را برطرف کنند. کاهش قابل توجه وزن بدن با تغییرات گسترده در ظاهر پوست همراه است به همین دلیل اکثر افراد ترجیح می‌‌دهند از روش‌های جراحی برای سفت کردن و کشیدن پوست خود استفاده کنند.

 ورزش کردن

درمان‌های بدون جراح برای سفت کردن و کشیدن پوست بعد از لاغری

داشتن فعالیت جسمانی و ورزش کردن در طول روز می‌‌تواند به کاهش وزن و تقویت عضلات بدن کمک کند. ورزش کردن به بهبود کشیدگی پوست نیز کمک می‌کند زیرا رشد عضله تاثیر بسزایی در رفع این مشکل دارد. پس از کاهش وزن به علت فقدان چربی پوست شل می‌شود و با ورزش کردن و تقویت عضلات می‌توان به ظاهر بهتری دست پیدا کرد.

 رژیم غذایی

روش دیگری که به بهبود کشیدگی پوست کمک می‌کند پیروی کردن از رژیم غذایی سالم است. استفاده از پروتئین‌های بدون چربی می‌تواند به رشد عضله کمک نماید. مصرف پروتئین پس از فعالیت ورزشی در افزایش حجم عضله نقش مهمی را ایفا می‌کند. پس از مصرف پروتئین نوشیدن آب فراوان اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا به انعطاف پذیری بیشتر پوست کمک می‌کند. نوشیدن یک و نیم تا سه میلی لیتر آب در طول روز توصیه می‌شود مگر آنکه پزشک شما نوشیدن آب فراوان را ممنوع کرده باشد.

 استفاده از لباس مخصوص

استفاده از لباسی که دارای قابلیت جمع کنندگی است می‌تواند از بروز عوارض جانبی شل شدگی پوست جلوگیری کند. جوراب واریس یا سایر لباس‌های مشابه پوست را جمع می‌‌کنند و میزان ساییدگی پوست را به حداقل می‌رسانند. این امر به کاهش درد، التهاب، خارش و عفونت کمک می‌‌نماید. استفاده از این محصولات و باعث بهبود افتادگی پوست نخواهد شد اما از بروز عوارض جانبی جلوگیری می‌کند.

 استفاده از کرم سفت کننده

شما با مراجعه به قفسه داروخانه‌ها یا جستجو در اینترنت می‌توانید انواع مختلفی از محصولات سفت کننده پوست را پیدا کنید که نوید دستیابی به نتیجه دلخواه را می‌دهند. متاسفانه تحقیقات انجام شده نتوانسته است چنین ادعایی را تایید کند و روش‌های طبیعی یا محصولات گیاهی نمی‌‌توانند نتیجه دلخواه بیمار را به وجود بیاورند. همیشه قبل از استفاده از محصولات پوستی با پزشک خود مشورت کنید.

آخرین مقالات

مشاوره رایگان شبانه روزی