مزونیدلینگ برای درمان چین و چروک، لک، جای جوش و …

مزونیدلینگ یک روش مشابه میکرونیدلینگ  است ولی در روش مزونیدلینگ، جهت دستیابی به نتیجه رضایت‌بخش درمانی، سوزن‌های مخصوص در لایه مزودرم (لایه میانی پوست) مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف استفاده از روش مزونیدلینگ، تحریک تولید کلاژن و جوان‌سازی پوست می‌باشد. کلاژن نوعی پروتئین است که تمامی بافت‌های پوست را در کنار هم نگه می‌دارد. کاهش تولید کلاژن در بدن سبب ایجاد چین و چروک در پوست می‌شود. کلاژن همچنین در بهبود زخم‌ها نیز موثر است. بدون تولید مقدار کافی کلاژن، نگه داشتن بافت‌های پوست در کنار یکدیگر امکان‌پذیر نمی‌باشد.

از روش مزونیدلینگ به منظور درمان چین و چروک، کک و مک، زخم و جای جوش و ترک پوستی استفاده می‌شود. در این روش به استفاده از بی‌حسی موضعی نیاز نمی‌باشد.

روش مزونیدلینگ برای تمامی افراد سالم بالای 18 سال قابل استفاده است. البته، در صورت وجود برخی از عارضه‌ها استفاده از این روش امکان‌پذیر نمی‌باشد. مزونیدلینگ دارای کاربردهای گسترده‌ای است و در قسمت‌های مختلفی از بدن می‌توان از آن استفاده کرد. وضعیت سلامتی شخص، سن و ویژگی‌های جسمانی از جمله مواردی هستند که نوع ماده مورد نیاز جهت تزریق در روشن مزونیدلینگ را تعیین می‌کنند. به همین دلیل، درمان برای هر شخصی به شکل جداگانه انجام می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مزونیدلینگ و یا برای رزرو نوبت در کلینیک پوست و مو رازی با شماره تلفن‌های 02145379 تماس حاصل فرمایید.

مزونیدلینگ 


در روش مزونیدلینگ از یک ابزار مخصوص به نام درمارولر استفاده می‌شود که دارای 192 سوزن کوچک است که در 8 ردیف قرار گرفته‌اند.

مزونیدلینگ

این سوزن‌ها بسیار ظریف هستند و طول آن‌ها حدود 0.5 میلی‌متر و قطرشان 0.1 میلی‌متر است. این ابزار برای سفت شدن پوست و یا رفع جای زخم بر روی پوست استفاده می‌شود. درما رولر با ایجاد سوراخ‌های کوچک بر روی پوست، فاکتورهای رشد و تولید کلاژن و الاستین را افزایش می‌دهد. این سوراخ‌ها بسیار کوچک هستند و توسط چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. همچنین، این سوراخ‌ها باعث ایجاد رگ‌های جدید خونی در ناحیه تحت درمان در پوست می‌شوند که ممکن است به طور موقتی سبب قرمزی پوست شود، اما برای پوست بسیار مفید می‌باشد.

مزایای مزونیدلینگ


مزونیدلینگ دارای مزایای بسیاری می‌باشد و به همین علت توسط افراد بسیاری در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. مزایای مزونیدلینگ شامل موارد زیر می‌باشد:

جوان‌سازی پوست 

در روش مزونیدلینگ، از ترکیبی از مواد از جمله اسید هیالورونیک، تائورین، ویتامین C و دیگر مواد ضروری برای کمک به رفع علائم سالخوردگی و افزایش درخشندگی پوست استفاده می‌شود. این روش پس از چند جلسه درمانی، باعث کاهش چین و چروک‌های ظریف و افزایش آب‌رسانی به پوست می‌شود. به طور کلی، مزونیدلینگ باعث جوان‌سازی و بهبود زیبایی ظاهری پوست می‌شود. این روش عبارت است از:

  • جوان‌سازی پوست و افزایش درخشندگی پوست
  • رفع چین و چروک و خطوط ظریف روی پوست
  • مرطوب‌سازی و آب‌رسانی به پوست

کمک به رفع جای زخم از روی پوست 

مزونیدلینگ به طور موثری سبب رفع اسکار (جای زخم) و ترک‌های پوستی می‌شود. این روش درمانی سبب ترمیم سلولی و بازسازی پوست شده و در آب‌رسانی به پوست، افزایش انعطاف‌پذیری و استحکام پوست نیز موثر است.

کمک به رفع جای زخم از روی پوستمزونیدلینگ برای رفع اسکار معمولا بر روی صورت، ران‌ها و شکم انجام می‌شود.

  • کاهش جای زخم و جای جوش
  • رفع ترک‌های پوستی
  • موثر در سفت شدن پوست و همچنین آب‌رسانی به پوست

رفع کک و مک 

در روش مزونیدلینگ از محلول قوی حاوی ترکیبات فعال جهت رفع کک و مک استفاده می‌شود. این روش، ملانین موجود در پوست که باعث بروز کک و مک می‌شود را از بین برده و به تنظیم تولید ملانین و آنتی‌اکسیدان کمک می‌کند.

  • رفع کک و مک کاهش کک و مک، ملاسما و آسیب پوستی ناشی از تابش نور خورشید
  • روشن شدن و یکنواخت شدن رنگ پوست
  • کاهش تولید ملانین

استفاده از روش مزونیدلینگ به چقدر زمان نیاز دارد و زمان بهبودی چقدر است؟ 


بسته به اندازه ناحیه تحت درمان، مدت زمان مزونیدلینگ حدود 30 دقیقه است. همچنین، این روش به زمان بهبودی کمی نیاز دارد و احتمالاً تحریک پوستی در مدت یک تا دو روز پس از مزونیدلینگ اتفاق می‌افتد، اما این حالت به سرعت رفع می‌شود. همچنین، ممکن است در مدت دو یا سه روز اول پس از درمان، کمی قرمزی ایجاد شود. پوست برای بهبود به مدت زمانی نیاز دارد، بنابراین باید از فعالیت‌هایی که ممکن است باعث تعریق و در نتیجه التهاب شود، خودداری شود. همچنین باید پس از درمان از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کرد، زیرا حرارت و اشعه فرابنفش ممکن است باعث تشدید تحریک پوست شود.

مراقبت از پوست پس از درمان اهمیت زیادی دارد. پس از درمان، بهتر است برای مدت چند ساعت از استفاده از کرم یا پودر خودداری کرد. روز بعد از درمان، می‌توان از محصولات بهداشتی مورد نیاز استفاده کرد.

برای انجام مزونیدلینگ به چند جلسه درمانی نیاز می‌باشد؟


برای انجام مزونیدلینگ به 3 تا 5  جلسه درمانی با فواصل 7 تا 14 روز نیاز می‌باشد. پس از چند جلسه مزونیدلینگ، نتایج درمان قابل مشاهده هستند.

استفاده از روش مزونیدلینگ به چقدر زمان نیاز دارد و زمان بهبودی چقدر است بسته به وضعیت پوست متقاضی و وجود مشکلات پوستی، تاثیر مثبت درمانی به میزان 70 تا 90 درصد در همه افراد قابل مشاهده است. بسته به نیاز متقاضی، کل روند درمان را می‌توان 4 تا 6 ماه بعد دوباره تکرار کرد.

آیا مزونیدلینگ باعث ایجاد درد می‌شود؟ 


درد ناشی از به‌کارگیری مزونیدلینگ بسیار کم می‌باشد، خصوصا اگر که از سوزن در عمق کمی از پوست استفاده شود.

در چه مواردی نباید از مزونیدلینگ استفاده شود؟ 


افراد زیر نباید از روش مزونیدلینگ استفاده کنند:

  • زنان باردار
  • مادران در دوران شیردهی
  • بیماران دارای سابقه فلج
  • افراد مبتلا به دیابت که بایستی از انسولین استفاده کنند
  • بیماران سرطانی
  • اشخاص مبتلا به اختلالات انعقاد خون
  • افراد دارای حساسیت نسبت به هر گونه موادی که در مزونیدلینگ استفاده می‌شود
  • اشخاص دارای کهیر
  • بیماران مبتلا به بیماری قلبی که از داروهای مختلف برای درمان استفاده می‌کنند

آخرین مقالات

مشاوره رایگان شبانه روزی